Ultima etapa a campionatului austriac de raliuri s-a dovedit o competitie dificila, din cauza conditiilor meteorologice si a configuratiei traseului. Raliul Waldviertel ramane o cursa a specialistilor, dovada fiind evolutia austriecilor, care au ocupat primele patru pozitii.
Cu toate ca se asteptau la o intrecere grea, Titi Aur si Silviu Moraru au fost surprinsi de conditiile de concurs. Primele probe au fost acoperite de apa, in urma ploii si a ninsorii cazute, iar alternanta de asfalt si macadam a facut alegerea pneurilor foarte dificila. „Am avut senzatia ca sunt pe gheata, masina alunecand fara incetare, iar eforturile mele de a gasi aderenta s-au dovedit inutile. Mai mult, in primele patru speciale, am facut si cateva piruete, costisitoare ca timp. Singurul rezultat mai bun l-am obtinut in speciala a treia”, a spus Titi la primul parc de service. Conditiile de cursa au devenit si mai dificile o data cu urmatoarea bucla. Aflati in lupta directa pentru titlul national, Franz Wittmann si Rafael Sperrer aveau sa impuna un ritm foarte ridicat. Cu toate acestea, primii clasati au fost mai lenti pe probele din bucla secunda, in timp ce Titi si-a ameliorat performantele, gratie acomodarii cu traseul si cu conditiile de concurs.
La lasarea serii, temperatura a scazut simtitor, in jurul a 1…2 grade. Evolutia campionului Romaniei avea sa se incheie in speciala a noua, cand a pierdut controlul masinii si a lovit doi copaci. Din fericire, echipajul nu a avut de suferit, dar automobilul Seat Cordoba a devenit inutilizabil, cu radiatorul spart. „Imi pare rau pentru aceasta contraperformanta, dar mi-am dat seama ca mai avem mult de recuperat fata de principalii concurenti din tarile Europei Centrale”, a spus Aur.
Ramas in cursa, Bogdan Marisca, cel care e campionul national la grupa N, a depasit faza de acomodare de la inceputul raliului si a inceput sa intre in ritmul cursei. Gama redusa de pneuri avute la dispozitie avea sa-i afecteze performantele. Timpii lui Marisca s-au ameliorat, mai ales in probele de macadam – suprafata sa favorita -, pentru ca in etapa secunda sa prefere un ritm mediu, urmarind sa-si pastreze pozitia in clasamentul general.