Nu, nu e un vanator in plus de “cai verzi pe pereti”. E un manz pursange inhamat la o caruta sarmana. La cei 20 de ani ai sai, Constantin Raileanu stie ce inseamna sa bati din usa in usa in cautarea unui sponsor. Stie cum e sa stai pe margine, privind lung cursa in care n-ai putut sa arati ce poti deoarece n-ai avut bani de-ajuns. Dar cum ultima care moare este speranta, ambitiosul tulcean refuza sa-si abandoneze visul, oricate sacrificii i s-ar cere.
In Romania, discutiile despre sporturile cu motor sfarsesc invariabil cu un oftat. Noi nu avem banii lor, noi nu avem traditia lor. Nu ne ramane decat sa admiram de la ani-lumina distanta universul inaccesibil al Marilor Premii. N-a existat niciodata un pilot roman de Formula 1. Dar de ce n-ar exista? Doar pentru ca indiferenta generala ii condamna la resemnare pe tinerii care promit sa faca performanta.
In septembrie 2001, celebra scoala franceza de pilotaj “La Filiere – FFSA” a organizat un concurs de absolvire la care s-au inscris 3.000 de candidati din intreaga lume. Examenul a constat in teste pe circuitul de la Le Mans, locul de desfasurare a prestigioasei curse anuale de 24 de ore. Probele au durat o luna. Selectia s-a facut la sange, dintre participanti fiind retinuti numai 25, care au fost recompensati cu o bursa de un an in cadrul scolii “La Filiere”. Printre fericitii alesi s-a numarat si romanul Constantin Raileanu.
In timpul stagiului de la Le Mans, Raileanu a absolvit cursuri de management si relatii publice in domeniul sportului auto, precum si cursuri de mecanica pentru competitii. In timpul testelor, a fost remarcat de expertii de la echipe de Formula Ford, Formula BMW si Renault. Pe pista de concurs, Raileanu a dovedit din plin ca poseda calitatile obligatorii pentru un pilot de top: capacitatea de a se adapta rapid, experienta si motivatia de a invinge.
Premiile au inceput sa curga: campion national la clasa “mini” (in 1995), medalie de bronz in campionatul national (clasa “kadet”, in 1996), campion national (clasa “kadet”), vicecampion balcanic (clasa ICA Junior), castigator al Cupei Ucrainei (clasa ICA Junior) in 1997, vicecampion al Ucrainei, clasa ICA Junior si vicecampion al Romaniei la aceeasi clasa – in 1998. La 15 ani, in 1999, Raileanu se impunea clar in campionatele Romaniei si Ucrainei. El era noul print al clasei ICA Junior. Un an mai tarziu, in 2000, a decis sa schimbe categoria, concurand in Formula Auto. Medaliile de bronz castigate in campionatul national al Romaniei, in 2000 si 2001, si Cupa Romaniei pe care si-a trecut-o in palmares i-au dat sperante.
Visatorului din Dobrogea nu i-a fost deloc lesne sa-si pastreze nadejdea ca odata si-odata va ajunge un star de Formula 1. Oficialii de la Federatia Romana de Automobilism il privesc cu scepticism. Il cunosc, pentru ca l-au premiat de nenumarate ori. Stiu de ce este in stare, dar nu misca un deget sa-i deschida calea spre scena internationala. Federatia i-a acordat reduceri la echipament si la masina drept recompensa pentru rezultatele bune obtinute in competitii. Dar ajutorul dat de forul de la Bucuresti s-a oprit aici.
Cel mai bun pilot roman, Constantin Raileanu, urmareste acum cursele doar in calitate de spectator.

 
 

Urmărește-ne pe Google News