Unul dintre cei mai vechi piloţi din România, Marius Mitrache, se pregăteşte pentru debutul noului sezon competiţional, primul oficial de când driftul a fost recunoscut ca sport în ţara noastră. Veteranul, acum unul dintre instructorii Academiei de Drift, a rememorat, pentru Libertatea, primii ani de pionerat ale cele mai spectaculoase aripi din motorsportul mondial în Bucureşti, atunci când arta derapajului controlat era cunoscută drept freestyle.
Multiplu participant la competiţiile internaţionale, dar şi vicecampion naţional, Mitrache povesteşte cum a descoperit întâmplător acest sport. „Se întâmpla acum mai bine de 10 ani. Noi ne jucam prin parcări, făceam aşa numitele cerculeţe sau ne mai întreceam noaptea. Nu auzisem de drift până atunci. Eram doar câţiva nebuni şi îţi dai seama că eram priviţi ca nişte teribilişti„, povesteşte cel poreclit KNS. Între timp, driftul a intrat pe calea legală odată cu apariţia Romanian Drift Community, fiind recunoscut ca sport de Ministerul Tineretului şi Sportului.
„Abia undeva prin 2006 am văzut ce înseamnă cu adevărat driftul şi am început să milităm pentru legalizarea acestui sport şi atragerea tuturor spre competiţia în sine. De atunci, s-au schimbat multe. Acum avem şi circuite, şi cadrul legal, nu mai e nevoie să ne ascundem. În plus, cei care vor să facă acest pas pot să aleagă Academia de Drift, care are instructori în toată ţara şi totul se desfăşoară conform normelor de siguranţă„, adaugă Mitrache, instructor pentru zona de Sud a României.
Marius, care va împlini 38 de ani pe 17 aprilie, şi-a adus aminte şi de prima sa experienţă internaţională. „Noi ne dădeam în joacă, dar am mers în 2006, în Ungaria, şi am văzut ce se întâmplă. A fost un şoc! Atunci am început organizarea şi doi ani mai târziu a avut loc primul show demonstrativ cu piloţi din afară. Aşa a crescut şi la noi driftul. Am început să mergem tot mai des la competiţiile internaţionale, am acumulat experienţă, era cu totul altă lume„, adaugă pilotul care se poate lăuda cu participări onorabile în King of Europe şi Drift All Stars, cele mai renumite concursuri la nivel european.
Pe lângă cursele internaţionale, Marius Mitrache şi-a propus să câştige anul acesta şi primul titlu de campion naţional omologat de FRAS şi MTS. „Acum va fi cea mai grea competiţie din ultimii ani fiindcă vor participa cei mai buni piloţi din ţară, dar vor veni şi din străinătate, aşa că mă aştept la cinci etape de foc în 2016. Cu siguranţă motivaţia este alta, maşinile sunt la un alt nivel, s-a depăşit nivelul din ultimii ani, când totul era făcut pe fugă„, a conchis acesta.
Până la debutul campionatului, cei mai buni piloţi români, inclusiv Marius Mitrache, îşi vor tura motoarele la International Grand Prix de la Salonul Auto Moto, eveniment programat să aibă loc pe 23 şi 24 aprilie în Piaţa Constituţiei din Capitală. „Tot aici se vor da şi examnele de licenţă pentru piloţii profesionişti„, a declarat Denis Manea, preşedintele Comisiei de Drift.