Un proiect de hotărâre aflat pe ordinea de zi de joi, 14 iunie, a Consiliului General al Municipiului București ( CGMB) prevede creșterea tarifelor de parcare în Capitală. Conform acestuia tariful aplicat în Zona O va fi de 10 lei/oră de luni până duminică, în intervalul orar 00.00- 24.00. Important de precizat este faptul că acest preț este pentru o durată maximă de două ore. După acest interval, parcarea costă 20 de lei pentru fiecare oră de depășire. Pentru riverani tariful va fi de 120 lei/ lună.

ZONA 0 este delimitată de următoarele perimetre:

  • zona parcajului subteran Intercontinetal: bd N. Bălcescu – str C.A. Rosetti – str. D. Gerota – str. J. L. Calderon – str. T. Arghezi – bd. Carol I;
  • zona parcajului subteran din Piaţa Universităţii: Bd . N. Bălcescu – str. I. Câmpineanu – Calea Victoriei – Splaiul Independenţei – bd. I. C. Brătianu;
  • zona parcajului suprateran Cocor: bd. I. C. Brătianu – str. Sf. Vineri – Calea Moşilor – str. H. Botev –  bd C. Coposu;
  • zona parcajului suprateran Unirea: bd. C. Coposu – str. M. Basarab – bd. Mircea Vodă – bd. Unirii – bd. I. C. Brătianu.

Iată zona “ZERO” la care face referire proiectul de hotărâre:

 

În zonele Victoriei, Șincai, Libertății, tariful va fi de 5 lei/ oră

Proiectul prevede creșterii ale tarifului și pentru alte zone. Spre exemplu în zona 1 tariful va fi de 5 lei/ oră. Și aici, acest preț este pentru o durată maximă de două ore. După acest interval, parcarea costă 10 de lei pentru fiecare oră de depășire

Zona 1 cuprinde locurile de parcare din perimetrul delimitat de străzile: Piața Victoriei- bd. Iancu de Hunedoara- str. Polonă- str. Mihai Eminescu- str. Traian- str. Nerva Traian- bd. Gheorghe Șincai- str. Lânăriei- Calea Șerban Vodă-bd. Mărășești- str. Mitropolit Nifon- bd. Libertății- Calea 13 septembrie- str. Izvor- str. B.P.Hașdeu- str. Vasile Pârvan- str. Berzei- str. Buzești- Piața Victoriei.

În zona 2 ( cuprinde locurile de parcare special amenajate între zona 1 și limita administrativă a orașului) tariful va fi de 2, 5 lei/ oră, dar și de 1, 5 lei/ oră.

Măsurile vin în scopul reducerii traficului auto și implicit al gradului de poluare, după cum prevede proiectul de hotărâre.

Una din măsurile necesare reducerii traficului auto urban este introducerea regimului de plată al parcărilor pe întreg teritoriul orașului, iar pentru administrarea acestor parcaje este necesară aprobarea unor tarife de exploatare”, se arată în expunerea de motive.

Potrivit Comisiei Europene, în cazul României- în aglomerarea București- valorile- limită au fost depășite în mod persistent. În scopul scăderii gradului de poluare, pentru respectarea cerințelor impuse de standardele europene în domeniu a fost aprobat Planul Integrat pentru Calitatea Aerului. Una din cauzele atingerii unui grad mare de poluare este traficul rutier, ale cărui volume sporite sunt cauzate de utilizarea pe scară largă a autovehiculului propriu”, potrivit raportului de specialitate. În acest sens municipalitatea încurajează transportul public și alternativ.

În ceea ce privește o taxă pentru mașinile care circulă prin centrul Capitalei, Gabriela Firea a declarat recent că municipalitatea nu va introduce taxa de centru, pentru că populația nu este pregătită.

Libertatea transmite LIVE, 24 de ore din 24, imagini din Centrul Vechi, din București

 

CITEȘTE ȘI:

ANALIZĂ | Topul mâncării. Unde au lăsat românii cei mai mulți bani

 

Urmărește-ne pe Google News