Discuţiile din online au început în jurul datei de 20 august, moment care coincide cu vizita unei delegaţii a Parlamentului României la Roşia Montană şi cu anunţul acestora care au declarat că sunt “pentru” proiectul de exploatare. Astfel, între 20 august şi 13 octombrie, numărul apariţiilor este de aproximativ 213 mii, ceea ce înseamnă mai mult de 50 de zile de discuţii în mediul online, dar şi de proteste în stradă. Impresiile estimate ale subiectului Roşia Montană au fost 281 milioane.
2. Facebook, principalul generator de discuţii
Cele mai multe discuţii au avut loc pe Facebook, atât pe paginile publice, cât şi în discuţiile publice de pe profile personale. În perioada monitorizată (20 aug- 13 oct), Facebook a înregistrat 117 mii de apariţii, cu un viewership estimat la 144 milioane impresii, adică 63% din totalul discutiilor din online despre subiect. Presa, împreună cu comentariile de presă şi agregatoarele, însumează 54 mii apariţii, adică 25% din totalul menţionărilor. Blogurile şi comentariile de pe bloguri au adunat 15 mii apariţii, adică 7% din totalul menţionărilor în perioada monitorizată.
3. Portretul emitentului tipic
Cei mai activi pe acest subiect au fost persoanele cu vârsta cuprinsă între 30- 34 ani (aproximativ 25% din totalul emitenţilor), stabiliţi în Bucureşti (63%), de sex masculin (80%).
4. În ultima lună, subiectul a prezentat mai mult interes decât orice alt subiect politic
Cu ajutorul ZelistMonitor, s-a realizat o comparaţie între numărul de apariţii ale subiectului “Roşia Montană” şi termenii “Basescu”, “Crin Antonescu”, “Victor Ponta” şi “politica” pentru a observa care dintre aceste subiecte a reprezentat un interes mai mare pentru români. Desi subiecte foarte dezbătute, termenul “Victor Ponta” a înregistrat un număr de doar 90 mii apariţii, “Basescu”- 61 mii apariţii, “politica”- 55 mii apariţii şi “Crin Antonescu”- 17 mii apariţii.
În ultima lună, subiectul Roşia Montană a avut peste 109 mii apariţii, fiind cu 12% mai discutat în presa online şi în Social Media decât “Victor Ponta”.
5. Peste 1800 de clipuri despre Roşia Montană pe Youtube
În perioada 20 aug- 13 oct, ZelistMonitor a monitorizat peste 1800 de clipuri pe canale de Youtube româneşti, iar împreună cu comentariile, au fost însumate 2700 de apariţii ale subiectului Roşia Montană.
6. Articolul care a generat 790 mii impresii estimate
“Documentarul pe care investitorii de la Rosia Montana n-ar vrea sa-l vada vreodata romanii“, cea mai importantă postare din perioada monitorizată, a generat 790 mii impresii estimate. Impactul menţiunii a fost foarte puternic, fiind astfel propagat pe Facebook, Twitter şi în blogosferă. Pe Facebook a avut 15 mii share-uri, 1000 comentarii şi 16 000 like-uri. Pe Twitter a fost distribuit de 27 de ori şi a avut 9000 de folowers agregaţi, iar în blogosferă a avut 7 trackback-uri.
7. Cel mai viralizat articol de blog
Articolul “Doamna care ne facea sa varsam o lacrima in reclama TV pentru Rosia Montana este cu totul alta in realitate“ a fost scris pe blogul criserb.com/blog în data de 23 august, generând 756 mii de impresii cu propagare pe Facebook (11 mii share-uri, 5800 comentarii şi 16 mii like-uri), Twitter (45 distribuiri, 34 mii de folowers agregaţi) şi în blogosferă (6 trackback-uri).
8. Cel mai vizionat clip despre Roşia Montană
“Minerii RMGC si Comisia Parlamantara UNESCO – NECENZURAT“ este cel mai vizionat şi viralizat clip de pe Youtube din perioada 20 aug- 13 oct, impresiile estimate fiind de peste 78 mii. Acest clip are peste 440 comentarii şi 500 like-uri.
9. Evoluţia discuţiilor pe săptămâni
Discuţiile din online despre Roşia Montană nu au avut o evoluţie uniformă în ceea ce priveşte numărul de apariţii, acesta fiind influenţat de discutiile din Parlament, de declaraţiile politicienilor şi de protestele din stradă. În perioada 20- 26 aug, subiectul a atins 2700 apariţii, acesta fiind debutul discuţiilor, a continuat cu 17 mii apariţii în perioada 27 aug- 2 septembrie, apogeul fiind atins în săptămâna 3- 10 sept, când au fost monitorizate 63 mii apariţii. În ultima săptămână, ZelistMonitor a înregistrat 14 mii apariţii ale subiectului Roşia Montană.
10. Ziua cu cele mai multe discuţii despre Roşia Montană
Cele mai multe discuţii despre Roşia Montană au avut loc pe data de 9 septembrie, fiind astfel monitorizate 15 mii apariţii, cu un viewership estimat de 21 mil. impresii. Această dată a coincis cu un protest de mari proporţii în Piaţa Universităţii Bucureşti.
Cum arată buletinul de vot pentru alegerile prezidențiale din 24 noiembrie!