Am testat o maşină cu sistem antiderapare pe zăpadă
Vestea bună pentru şoferii care nu se prea acomodează cu “nisipurile mişcătoare” de sub roţi e că tot mai multe companii auto vând acum maşini dotate cu sisteme performante antiderapare. Reporterii ziarului Libertatea au testat în condiţii de teren accidentat acoperit cu zăpadă un Suzuki SX4 S-Cross. SUV-ul are motor cu distribuţie variabilă, 1.6 VVT de 120 CP şi tracţiune 4×4 AllGrip. Pentru că S-Cross-ul avea tracţiune integrală, iar traseul pe care l-am testat era un drum forestier din zona Predealului, “jucăria” preferată a fost butonul de comandă montat în consola centrală, care permite setarea în funcţie de condiţiile de drum. La ce ajută acesta:
– Modul Auto asigură economia de combustibil în condiţii de rulare normale. Maşina funcţionează 2WD, dar, dacă apar brusc condiţii speciale ale suprafeţei de drum, trecerea la sistemul 4WD se face automat şi rapid.
– Modul Sport este dedicat plăcerii unei abordări mai dinamice a drumurilor virajate sau cu urcări şi coborâri.
– Modul Snow ajută pe suprafeţele acoperite cu zăpadă sau gheaţă, cu aderenţă scăzută. Setarea permite anticiparea derapajelor înainte ca acestea să se producă şi să aloce cuplul potrivit roţilor.
– Modul Lock extrage maşina din zone cu zăpadă sau noroi cu ajutorul sistemului All Grip.
Noul număr al revistei Auto Bild, la chioşcuri
Numărul 24 al revistei Auto Bild ţi-a pregătit 74 de pagini cu cele mai noi informaţii auto. În cuprins găseşti primele teste cu noile Mazda 2 şi Mercedes-Benz Clasa S Coupe, dar şi cu BMW X6 M50d.