„Regândim programul Rabla pentru autoturisme, pentru a facilita decontarea mai rapidă pentru dealerii auto, pentru că au fost întârzieri anul trecut şi trebuie să lucrăm şi la acest capitol. Dar trebuie să mergem mai departe cu creşterea bugetului pentru maşinile electrice, reducerea treptată pentru cele clasice, pentru că în 2035, Uniunea Europeană a decis să fie oprită punerea pe piaţă a maşinilor noi cu motoare clasice, cu ardere internă”, a spus Tanczos Barna la TVR Info.

El a adăugat că în anul 2022, numărul maşinilor mai vechi de opt ani scoase din circulaţie prin implementarea acestor programe a fost de 100.000, dublu faţă de 2021.

Ministrul mediului a adăugat că bugetul programului Rabla Clasic va scădea pe viitor, în beneficiul celui care încurajează cumpărarea de autoturisme electrice.

„Vom majora bugetul cu cel puțin 15% la mașinile electrice și vom lansa și un program de flote comerciale prin care vom ajuta și companiile private să beneficieze de un sprijin mai mare de 200.000 de euro pentru mașinile electrice. Acest program trebuie să treacă și prin Consiliul Concurenței, vom notifica Consiliul Concurenței pentru o schemă de ajutor de stat, dar și acolo vom avea un program mai ambițios de a susține inclusiv companiile private de taximetrie sau distribuție, ca să reducem impactul acestor mașini asupra aerului din marile orașe”, a precizat Tanczos Barna.

În ceea ce privește mașinile electrice, anul trecut, comparativ cu 2021, vânzările au fost de trei ori mai mari, iar modelul Dacia Spring, pentru care 2022 a fost primul an complet de comercializare, a avut peste 50% din această piaţă.

10.000 de mașini electrice

s-au vândut în România în 2022, potrivit unei analize autovit.ro.

Comentează
 Urmărește-ne pe Google News Abonati-va la canalul Libertatea de WhatsApp pentru a fi la curent cu ultimele informatii