Ședința Consiliului General a Municipiului București a fost convocată de îndată, deoarece mâine, 21 iunie, este ultima zi când pot fi depuse proiectele pentru Axa prioritară 3, prioritatea de investiții 4e, Obiectiv specific- reducerea emisiilor de carbon în zonele urbane bazată pe planurile de mobilitate urbană durabilă din cadrul Programului Operațional ( POR) 2014- 2020.

Autobuzele vor avea sistem de numărare a călătorilor

Autobuzele vor circula în zone importante ale orașului, după cum se arată în studiul de oportunitate votat astăzi. Mai exact ele vor fi utilizate pe liniile 137, 138, 173, 300, 311, 312, 313, 330, 336, 368, 381, 385 și 601. Autobuzele vor avea 12 metri, vor fi adaptate persoanelor cu dizabilități, vor fi echipate cu sisteme IT-de informare călători ( audio și video), supraveghere video, sistem de numărare călători, wi-fi și sistem de comunicare on-line.

Complementar achiziției de autobuze electrice, se vor efectua lucrări de infrastructură de tipul: instalare stații de încărcare rapidă și modernizare substații electrice de tracțiune. Studiul de portunitate face referire și la benzi speciale în trafic dedicate autobuzelor electrice. Punctele de încărcare vor fi la capăt de linie. Stațiile de încărcare de la capăt de linie ar urma să fie realizate din banii municipalității și ar fi vorba de circa 4 milioane de euro, după cum a declarat Aura Răducu, directorul Asociației de Dezvoltare Intercomunitară de Transport Public București- Ilfov.

Durata contractului s-ar putea să fie de aproximativ 10 luni, adică în 10 luni să primim aceste 100 de autobuze electrice. Sperăm că undeva spre sfârșitul anului viitor să avem efectiv echipamentele, să ruleze pe rutele Bucureștiului aceste mașini” , a mai spus Aura Răducu. Potrivit acesteia, din octombrie încep să vină autobuzele Diesel, cele 400 de autobuze, și vor fi aduse să vină în tranșe.

Până în anul 2035 în majoritatea rețelelor de transport ale orașelor din Europa ar trebui să circule autobuze electrice, conform politicii europene de transport”, se arată în studiul de oportunitate. Anul acesta, Primăria Municipiului București tocmai a cumpărat 400 de autobuze Diesel Euro 6, câștigătorul licitației fiind asocierea Otokar Europe SAS – Otokar Otomotiv Ve Savunma Sanayi A.S

Suma totală va fi de 220 de milioane de euro

Prețul unui autobuz electric inclusiv stația de încărcare și garanția acestora timp de 8 ani se încadrează estimativ între 480.000 de euro și 540.000 de euro”, mai arată studiul de oportunitate.

În Planul de Mobilitate Urbană Durabilă noi deja ne-am exprimat intenția să achiziționăm 100 de tramvaie și 100 de autobuze electrice. Tramvaiele erau deja trecute pentru fonduri europene, ca și modernizarea a 8 linii de tramvai, dar cum a existat oportunitatea de a introduce și autobuzele, asta facem acum, aprobăm astăzi studiul de oportunitate. Suma totală pentru această achiziție ar fi de 220 de milioane de euro, din care 186 de milioane de euro vor fi decontate de POR”, a declarat Gabriela Firea.

Studiul este varză, răsu-plânsu (…) Se vede cu ochiul liber că este croit ca să susțină ex-post decizia politică, deja luată, de a cumpăra fix 100 de autobuze electrice. Alternativele lor sunt diesel vs. autobuze electrice. Atât. N-au evaluat scenarii precum investiția în troleibuze sau autobuze pe bază de hidrogen”, a scris pe pagina sa de Facebook Ciprian Ciucu, liderul consilierilor PNL.

Imediat după ce s-a terminat licitația pentru autobuzele diesel, Primăria supune la vot un studiu de peste 300 de pagini în care arată cât de bune sunt, de fapt, autobuzele electrice. (…) Convocarea unei ședințe de îndată pentru aprobarea acestui studiu arată că la Primărie totul se face pe ultima sută de metri. În lege scrie că astfel de ședințe sunt convocate în situații excepționale, în cazul unor calamități de exemplu. E drept că incompetența este o calamitate în administrație, dar n-ar fi fost rău ca acest studiu să fi fost pregătit din timp și să fi intrat pe ordinea de zi a ședinței ordinare de acum câteva zile”, scrie Roxana Wring, liderul consilierilor URS din CGMB.

CITEȘTE ȘI:

DOCUMENT / Legea offshore, noua Roșia Montană. Petroliștii primesc scutiri de taxe și derogări de la legea patrimoniului

Urmărește-ne pe Google News