Mai întâi un pic de aducere aminte. Piatra de temelie a Gării de Nord din București a fost pusă la 10 septembrie 1868, în prezența lui Carol I, pe locul ales chiar de domnitor. 

Pe 13 septembrie 1872 a fost inaugurată această gară și s-a dat în exploatare circulația feroviară pe linia Roman – Galați – București – Pitești. Stația a fost denumită inițial Gara Târgoviștei, urmând ca în 1888 să ia denumirea actuală.

Acum ne-am întors în prezent, între gunoaie, resturi alimentare, peroane distruse, geamuri sparte sau lipsă, pereți și încăperi insalubre, rugină sau tencuială căzută.

Cât va costa modernizarea Gării de Nord din București și ce vrea CFR să realizeze: „O zonă plăcută de petrecere a timpului, cu spații verzi”
Gara de Nord. Foto: Vlad Chirea

Gara de Nord din București este și locul în care zeci de oameni ai străzii vin seara în căutarea unui loc mai călduros.

„Mizerie, șobolani, toalete insalubre”

Gara arată din ce în ce mai rău pe zi ce trece, iar călătorii se plâng de condițiile de aici: „Mizerie, șobolani, toalete insalubre, plouă pe peroane, iar în sălile de așteptare, mult spus săli, arată oribil”. 

Sergiu Pașca, neurologul român de la Universitatea Stanford, SUA, este pionierul unei tehnologii care permite recrearea țesutului cerebral uman și a circuitelor neuronale în laborator
Recomandări
Sergiu Pașca, neurologul român de la Universitatea Stanford, SUA, este pionierul unei tehnologii care permite recrearea țesutului cerebral uman și a circuitelor neuronale în laborator

Sau: „Condiții extrem de rușinoase pentru o capitală europeană! Gunoaie peste tot, oameni fără adăpost, miros insuportabil”.

Cât va costa modernizarea Gării de Nord din București și ce vrea CFR să realizeze: „O zonă plăcută de petrecere a timpului, cu spații verzi”
Gara de Nord. Foto: Vlad Chirea

Pe finalul lunii ianuarie, ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu, anunța un „pas important pentru modernizarea Gării de Nord din Bucureşti”, care va trece printr-un proces de modernizare. 

În plus, Grindeanu a explicat că se doreşte transformarea Gării de Nord într-un punct multimodal modern, dar şi într-o zonă comercială atractivă a Capitalei.

O investiție de aproximativ 100 de milioane de euro  

„Lucrările vizează inclusiv amenajarea spaţiilor destinate serviciilor pentru călători, asigurarea facilităţilor pentru persoanele cu dizabilităţi, crearea unor spaţii verzi centrale, a unei zone moderne de aşteptare şi de petrecere a timpului pentru persoanele aflate în tranzit, montarea unor sisteme noi de ventilaţie şi de încălzire, modernizarea sistemului de iluminat”, a precizat ministrul transporturilor.

Subiecte BAC Română 2025 – sesiunea de toamnă. Ce a picat la prima probă a examenului de Bacalaureat
Recomandări
Subiecte BAC Română 2025 – sesiunea de toamnă. Ce a picat la prima probă a examenului de Bacalaureat
Cât va costa modernizarea Gării de Nord din București și ce vrea CFR să realizeze: „O zonă plăcută de petrecere a timpului, cu spații verzi”
Sorin Grindeanu. Foto: Hepta

O investiție totală de aproximativ 100 de milioane de euro, conform comunicatului emis de CFR Călători.

Etapa 1 de modernizare include reabilitarea spațiilor existente în cele trei corpuri ale clădirii, unde se desfășoară activitatea feroviară, serviciile destinate publicului, dar și zona care deservește activitatea comercială a gării. 

Conform proiectului de modernizare, obiectivele generale ale investiției sunt: creșterea interesului public pentru Gara de Nord, regândirea funcțională a gării ca un spațiu dinamic, valorizarea legăturilor cu orașul, creșterea interesului turistic la nivel european, dar și furnizarea de servicii de calitate pentru călători.

Obiectivele specifice ce se doresc a fi atinse sunt:

  • regenerarea zonei aferente stației de călători Gara de Nord pe principiile de smart city/creative city/green city
  • modernizarea/consolidarea/reabilitarea clădirilor din stația de călători București Nord, precum și a spațiilor destinate serviciilor pentru călători, cu asigurarea facilităților pentru persoanele cu dizabilități
  • crearea unor spații verzi centrale, o zonă agreabilă de așteptare sau petrecere plăcută a timpului pentru publicul aflat în tranzit
  • asigurarea cu sisteme noi de ventilație/încălzire
  • înlocuirea instalațiilor electrice, sanitare, termice etc
  • refacerea sistemului de drenaj
  • modernizarea sistemului de iluminat
  • modernizarea echipamentului de telecomunicații, inclusiv a celui de informare a publicului
  • asigurarea elementelor de siguranță și confort pentru călători – balustrade, rampe pentru persoane cu dizabilități, lifturi, sisteme de control acces.
Fesuri cu Gafencu şi sacoşe cu Țuțea. Site-ul de îmbrăcăminte care promovează produse cu chipurile unor exponenți ai Mişcării Legionare
Recomandări
Fesuri cu Gafencu şi sacoşe cu Țuțea. Site-ul de îmbrăcăminte care promovează produse cu chipurile unor exponenți ai Mişcării Legionare
20230207113753Icon photoVEZI GALERIA  FOTOPOZA 1 / 14

Nicușor Dan vrea o nouă linie de metrou de la gară

Primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, a anunţat că a fost lansat în dezbatere publică Proiectul de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic Zonal Linia M4 de Metrou Tronson Gara de Nord – Gara Progresul. 

Magistrala va avea următoarele staţii: Gara de Nord, Ştirbei Vodă, Bogdan Petriceicu Hasdeu, Uranus, George Rozorea, Chirigiu, Filaret, Eroii Revoluţiei 2, George Bacovia, Toporaşi, Nicolae Cajal, Luică, Giurgiului, Gara Progresul. Edilul a precizat într-o postare pe Facebook că proiectul este coordonat de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii.

Abonați-vă la ȘTIRILE ZILEI pentru a fi la curent cu cele mai noi informații.
ABONEAZĂ-TE ȘTIRILE ZILEI

Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro

Comentează
Google News Urmărește-ne pe Google News Abonați-vă la canalul Libertatea de WhatsApp pentru a fi la curent cu ultimele informații
Comentează

Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.