Cei 11 acuzați au fost reținuți, săptămâna trecută, însă apoi autoritățile au decis ca acestea să fie eliberați, iar ancheta să continue cu ei în arest la domiciliu. Oamenii sunt acuzați, printre altele, de fraudă, exploatare și intermediere ilegală.
Potrivit procurorilor, compania i-a obligat pe șoferi să-și ia pauzele de conducere într-un depozit fără toalete, aflat într-una din parcările companiei. Șoferii de camioane dormeau în vehiculele lor și găteau în butoaie pentru uz industrial. Cei care se plângeau de condiții erau amenințați că vor fi concediați.
Exploatarea ar fi avut loc prin intermediul a două companii fictive cu sediul în România. Ancheta în acest caz a început în octombrie 2019, când o patrulă din Polstrada di Pontremoli a oprit un vehicul care era condus de un șofer român.
Camionagiul a prezentat un contract de muncă în care a fost falsificată data de expirare. Prin urmare, ancheta a fost extinsă la inspectoratul de muncă. Anchetatorii s-au orientat mai întâi către firme românești și apoi către cea din Piacenza.
Anchetatorii au anunțat numele companiei investigate: Eagletrans Srl, din Cortemaggiore. În cadrul cercetării, polițiștii rutieri au ascultat mărturia a 43 de șoferi care ar fi confirmat condițiile de muncă și odihnă depistate de anchetatori.
Magistrații au numit un comisar judiciar pentru compania de transport rutier de mărfuri din Emilia și au dispus sechestrarea acțiunilor companiilor românești Trans Fair Sistem și International Full Sistem.
Directorul companiei, un partener și doi angajați, plus trei directori ai unei agenții interimare și managerul unei companii de formare, un fost inspector de poliție, un locotenent colonel medical și proprietarul unei școli de șoferi din Piacenza sunt cercetați.
„Asigurându-le un mediu de lucru nesănătos și degradant chiar și în timpul orelor de odihnă”, i-ar fi expus pe șoferii de camion „la riscul de a produce accidente rutiere grave, creând astfel situații de mare pericol pentru toți utilizatorii rețelei de autostrăzi”. Este una dintre acuzațiile aduse proprietarilor și angajaților Eagletrans.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro