Rute și frecvență

ARF a anunțat vineri finalizarea evaluării ofertelor celor doi operatori feroviari pentru procedura de achiziție CSP-L2. Interregional Călători a oferit cel mai bun preț, de 24,98 lei/tren-km, în timp ce CFR Călători a propus 24,99 lei/tren-km, fiind nominalizată ca rezervă.

Cele 13 rame electrice (12 plus una de rezervă) vor deservi patru rute magistrale electrificate din nord-vestul și centrul țării:

  • București Nord – Brașov – Cluj-Napoca
  • București Nord – Brașov
  • Brașov – Deda – Cluj-Napoca
  • Cluj-Napoca – Deva – Timișoara Nord

Anual, trenurile vor efectua 14.600 de curse dus-întors, parcurgând în total peste 4 milioane de tren-kilometri. Serviciile vor îmbunătăți conexiunile feroviare între orașe importante precum București, Cluj-Napoca, Brașov, Arad, Timișoara, Alba Iulia, Sfântu Gheorghe, Miercurea Ciuc și Deva.

Contracte și reglementări

Contractul are o durată maximă de 48 de luni. Primele trenuri Alstom circulă deja pe ruta Brașov – București. Începând cu 24 decembrie 2023, toate statele membre UE trebuie să atribuie contractele de servicii publice pentru transport feroviar prin proceduri competitive, conform Regulamentului (CE) nr. 1.370/2007.

Pe 29 noiembrie 2023, trei operatori au depus oferte pentru încă două contracte similare, care vor implica utilizarea a 25 de trenuri noi Alstom Coradia Stream. Pentru CSP-L2 au licitat CFR Călători și Interregional Călători, iar pentru CSP-L3 – CFR Călători și Transferoviar Călători.

Aceste trenuri fac parte dintr-un lot de 37 unități comandate de ARF de la Alstom Ferroviaria SpA, cu finanțare din fonduri europene nerambursabile. Ele vor contribui la modernizarea parcului feroviar românesc și la îmbunătățirea calității serviciilor pentru pasageri.

 
 

Urmărește-ne pe Google News