Oana Ene a făcut un chestionar pe care l-au completat 150 de elevi de clasa a opta din cinci școli din Buzău. Nu este un studiu sociologic realizat după rigori științifice și nici nu are un eșantion reprezentativ. Este însă o oglindă a felului în care o parte din elevi văd școala în pandemie, care le sunt fricile și speranțele.
Școala 9 a preluat răspunsurile lor despre învățarea online, implicarea profesorilor și cât de pregătiți se simt pentru evaluarea națională. A reieșit că se simt cu toții obosiți și nepregătiți pentru examenul din iunie.
67% au afirmat că le-a scăzut motivația de a învăța din cauza educației online și peste 51% că nu au reușit să comunice eficient cu profesorii lor în această perioadă.
În același timp, doar 4% dintre ei spun că au văzut la profesorii lor un interes foarte ridicat în această perioadă, aproape 38% spun că interesul acestora a fost mai degrabă mediu.
La întrebarea „Care a fost pentru tine cea mai potrivită modalitate de a învăța online?” 52% au răspuns: „nicio modalitate, preferam cursurile față în față”, 30% menționează videoconferințele cu profesorii, 13% – materialele trimise de profesori.
8 din 10 elevi chestionați spun că cel mai greu li s-a părut să se pregătească online la matematică, scrie Școala 9.
„Am avut teme chiar și la sport”
Școala virtuală nu este școală, spun cei mai mulți. Motivația le-a scăzut deosebit de mult, au afirmat în chestionar, și relația elev-profesor a avut de suferit.
„Lipsa de timp ar fi principala problemă, profesorii nu au timp să explice tot și să-i ajute pe elevi cu neclaritățile acumulate.”
„Profesorii nu se implică individual, ci doar în general, pentru toată clasa. Nu contează că cineva stă prost cu materia, profesorul predă și trece peste informații.”
Dezavantajul este că mulți profesori nu își mai dau așa de mult interesul, motiv pentru care nici elevii nu își mai dau interesul, iar în timpul orelor nu sunt atenți, stau pe telefon sau joacă alte jocuri pe computer.
„Suntem supraîncărcați cu teme și sarcini de lucru la materiile mai puțin importante”. Acestea sunt câteva dintre părerile lor.
„Mulți profesori nu sunt înțelegători, se dau foarte multe teme, chiar și la sport avem de făcut filme și referate, ceea ce nu se întâmpla la școala normală”, a povestit unul dintre copii.
„Programul este foarte obositor, profesorii sunt obosiți și ei și nu înțelegem tot, orele nu se fac cu seriozitate de multe ori, se dau teme, foarte multe cu termene scurte, stresul este foarte mare”, definește un alt elev școala online.
Continuarea, pe Școala 9.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro