Concret, proiectul prevede ca timbrul de mediu să fie mai mic, şi să se plătească în fiecare an, la administraţia locală.
”Se va ţine cont în continuare de emisiile de noxe, dar se va aplica un coeficient de ajustare, care va creşte progresiv cu vârsta maşinii, timp de 14 ani, după care va rămâne fix. Pentru maşinile de la euro 3 în sus în primul an de la înmatriculare se va plăti actualul timbru de mediu, dar ajustat cu un coeficient de 0,00075 . Pe măsură ce trec anii, acest coeficient va creşte, urmând ca în al 14-lea an acest coeficient de ajustare să ajungă la 0,12091, şi să rămână aşa în fiecare an care va urma, până când maşina va fi scoasă din uz,”se arată în actul normativ dezbătut de deputații juriști.
Şi pentru maşinile care au mai puțin de euro 2 inclusiv se va aplica acelaşi sistem de plată anuală, cu acelaşi coeficient de ajustare, aplicat la modul în care se calculează acum timbrul de mediu, în funcţie de cilindree şi de valorile actuale (euro pe centimetrul cub).