Reprezentanţii Facebook au anunţat că plănuiesc o ”schimbare în ordinea de afişare a conţinutului în newsfeed, pentru a se asigura că utilizatorii nu vor pierde nicio noutate publicată de prietenii lor”.
În prezent, Facebook stabileşte postările prioritare în newsfeed pe baza conţinuturilor din diferite surse pe care utilizatorii le distribuie, le apreciază sau pe care le comentează cel mai mult.
Schimbarea va însemna că mesajele grupurilor sau ale paginilor unor branduri, între care şi publicaţii, au mai puţine şanse să apară în topul newsfeed-ului.
”Per total, anticipăm că paginile care au mai puţin conţinut care se poate distribui vor înregistra o descreştere a traficului de recomandare. De exemplu, dacă cea mai mare parte a traficului de recomandare rezultă din distribuiri de conţinut, apreciat şi comentat, schimbarea va avea un impact mai mic decât dacă cea mai mare parte a traficului provine direct din mesajele din pagină. Încurajăm paginile să publice conţinut pe care publicul îl va distribui”, au transmis reprezentanţii Facebook.
În anunţul schimbării, Facebook a dezvăluit, pentru prima dată, valorile pe care le are în stabilirea newsfeed-ului. Prima dintre aceste valori este că familia şi prietenii au prioritate, dar şi că mesajele care ”informează” şi ”distrează” vor fi printre primele incluse în newsfeed.