„În momentul anului 2004 celelalte agenții de intervenție nu erau încă conectate în sistem, nu exista cursivitatea care există acum. Ei încă lucrau pe numerele vechi.Și m-am trezit cu apelul și omul mi-a zis că e un accident rutier cu victime. Știam ce trebuie să fac, dar aveam niște emoții. Era real, era live, era atunci, era primul al meu și cineva avea nevoie de mine! Am învățat din mers atunci. Simți de la început de când răspunzi la apel simți cu ce fel de om vorbești”, a povestit Raluca, operatorul care a contribuit la formarea și instruirea celorlalți angajați STS.
112 este numărul internațional de urgență al statelor membre ale Uniunii Europene (din 1991), al Columbiei (America de sud) și în întreaga lume pe rețelele GSM. Numărul este gratuit în toate rețelele mobile și fixe și este unul din cele două numere (pe lângă cel regional de urgență) care poate fi format chiar și când telefonul este blocat. În unele țări apelul este automat redirecționat către numărul local de urgență (America de Nord: 911, Australia: 000).
1-1-2 este un serviciu telefonic din România, operat de Serviciul de Telecomunicații Speciale.[1] A fost lansat la nivel național în anul 2005, în urma unei investiții de 40 de milioane de euro, și a avut ca furnizor principal compania suedeză Ericsson, care a livrat aplicația software și echipamentul necesar conectării centrelor de preluare a apelurilor și agențiile dispecer.