„Am muncit opt ​​ani, pentru că nu puteam renunța la salariul meu, care era singurul din casă și cu care care îmi creșteam fiul”, a declarat un muncitor concediat.

”Mergeam în fiecare zi cu 4 sau 5.000 de euro în buzunar, pentru că trebuia să strângem banii clienților și nu am pierdut niciodată un bănuț. După ce m-am plâns de programul de lucru și de problemele legate de salariu, m-au acuzat că am încercat să fur două șurubelnițe. Ce aș fi făcut cu două șurubelnițe? M-au suspendat și mi-au trimis scrisoarea de concediere în urmă cu două săptămâni”, declară muncitorul.

„După ce m-am plâns de program, m-au acuzat că am furat două şurubelniţe. Nici nu pot lua şomaj”

„Primești mesajul seara cu indicații pentru ziua următoare, te obligă să fii acolo practic întotdeauna, chiar și sâmbăta și duminica, chiar dacă zilele lucrătoare din contract sunt de luni până vineri. Pentru două zile de concediu medical mi-au luat chiar 400 de euro din salariu. Am lucrat pentru ei de când au deschis și am ajuns la spital în operație de urgență pentru eforturile depuse”, explică fostul angajat al companiei.

Nu terminam niciodată înainte de 21.00, chiar spălam camioneta. Dacă nu, primeam o scrisoare de avertizare. Mulți dintre noi dorim dreptate pentru ceea ce am păţit. Sunt cu adevărat disperat, deoarece cu această acuzaţie absurdă că aş fi încercat să fur cele două șurubelnițe nici nu pot primi șomajul.

Român angajat la firma de mobilă:

„Nu aveam un program fix, depindea de numărul de livrări de mobilă pe care trebuia să-l facem. În fiecare dimineaţă, la 6.00, trebuia să fii în depozit la Settimo Torinese. Apoi munceai toată ziua, ultima perioadă de timp fiind cea de la 20.30, dar înainte de 21.00 sau 22.00 nu terminai aproape niciodată”, a declarat Viorel, alt muncitor, pentru La Repubblica, scrie Adevărul.

Vireol a lucrat cinci ani pentru un subcontractor, iar la fiecare doi ani se schimba numele acestuia, ”dar şefii erau mereu aceeaşi. Aveam numărul de asistenţă de la Mondo Convenienza pentru persoanele din interior”.

Muncitorul reclamă că „duminicile erau plătite ca zilele normale. Aproape întotdeauna trebuia să cărăm totul pe scări, uneori la etajul patru sau la etajul nouă. Deseori lifturile sunt mici, uneori nu te lasă să le foloseşti”.

Conform unei reguli a firmei, „dacă nu ne încadram în orar, livrarea şi montajul mobilei erau oferite gratis. Banii, însă, ni-i trăgeau nouă din salariu”.

Întrebat dacă au ridicat problemele în fața șefilor, Viorel a spus: ”Era inutil. Ne spuneau: „La Roma au decis aşa. Dacă nu-ţi convine, ştii unde-i uşa”. Sau: „Valea la voi acasă”, chestii de genul. Se întâmpla şi dacă un client se plângea că mobila a fost deteriorată. Faza tare e că banii ţi-i trăgea şi la un an după livrare. Le spuneam: „Arătaţi-mi dovezi. Aveţi fotografii?”. Bineînţeles că nu aveau”.

”Aveam spatele rupt și brațele distruse”

Românul a afirmă că au mai existat proteste, ”din când în când”: ”Aveam spatele rupt, braţele distruse, la ora 19.00 eram morţi de oboseală şi aveam încă o livrare de făcut. Dar spuneau că trebuie s-o faci şi gata”.

Odată au venit de la inspectoratul de muncă. Le-am spus adevărul despre zilele istovitoare de lucru. Nu s-a schimbat nimic.

Muncitorul român Viorel:

Potrivit presei italiene, audierile civile continuă. Pe 25 februarie e următorul termen. Avocații companiei încearcă să ajungă la un acord cu părțile.

Firma Mondo Convenienza s-a înființat în 1985, la Civitavecchia. Sloganul companiei este „forța noastră este prețul”.

Foto: www.mondoconv.it

 
 

Urmărește-ne pe Google News