Angajaţii companiei OTL, companie publică în care administraţia locală este acţionar majoritar, au întrerupt total activitatea, astfel că vatmanii de pe tramvaie şi şoferii de autobuz au refuzat să iasă pe traseu adunându-se alături de ceilalţi salariaţi la intrarea principală a societăţii.
Oamenii cer majorarea salariului brut la nivel de unitate de la 2.019 lei, cât este în prezent, la 3.000 de lei şi majorarea valorii tichetelor de masă de la 11 lei la 15 lei.
După primele negocieri, conducerea societăţii a acceptat acordarea unei majorări de 250 lei şi creşterea valorii tichetelor de masă începând din 1 ianuarie 2018, măsuri neacceptate însă de salariaţi.
Primarul din Oradea: Este o acţiune ilegală, anormală şi iresponsabilă
Primarul municipiului Oradea, Ilie Bolojan, susţine că greva angajaţilor de la OTL este “ilegală” şi o cataloghează totodată ca fiind o acţiune “anormală şi iresponsabilă” .
“În Oradea se desfăşoară o grevă ilegală, care a paralizat transportul în comun. O consider o acţiune anormală şi iresponsabilă. Îmi cer scuze în faţa orădenilor pentru inconvenientele provocate şi îi asigur că vom lua măsuri pentru a evita pe viitor astfel de situaţii”, a spus edilul.
Potrivit acestuia, protestul afectează copiii care merg la şcoală folosind mijloacele de transport în comun, navetiştii, dar şi pe locuitorii comunelor limitrofe Sânmărtin şi Borş.
“OTL riscă, urmare a acestei stări de lucruri, să aibă pierderi serioase şi indirect şi municipiul Oradea, care era un oraş stabil cu un transport normal” a mai spus edilul.
Societatea de transport, subvenţionată anual cu aproape 5 milioane de euro
Societatea Oradea Transport Local, firmă care asigură transportul local în Oradea, este subvenţionată anual de Consiliul Local Oradea, care este acţionarul majoritar.
În 2016, compania a avut o cifră anuală de afaceri de 9,5 milioane euro, respectiv 42,7 milioane lei., iar din jumătate din acesta este reprezentată de subvenţia acordată de municipalitate.
„În ultimii cinci ani, Oradea a alocat către OTL între 4 şi 5 milioane euro pentru buna funcţionare a societăţii. În plus, în medie, se acordă şi câte 500.000 euro pentru investiţii”, afirmă primarul Ilie Bolojan.
Potrivit edilului, câştigurile medii în cadrul societăţii de transport sunt de 2.818 lei brut, cea mai mare valoare din cadrul societăţilor aflate în subordinea Consiliului Local, iar cheltuielile cu salariile reprezintă aproape 56 % din cifra de afaceri.
Reduceri de personal pentru a susţine mărirea salariilor
Primarul Ilie Bolojan a anunţat că singura soluţie care să permită mărirea salariilor ar fi o reorganizare a societăţii, respectiv reducerea numărului de angajaţi.
Astfel, vor urma restructurări în cadrul Oradea Transport Local, prima dintre acestea însemnând disponibilizarea a 25 – 30 de angajaţi din personalul de la birouri.
În paralel, conducerea societăţii şi municipalitatea lucrează la un plan de reducerea curselor, astfel încât să se poată face o reducere şi a numărului vartmanilor şi şoferilor.
„Până la sfârşitul săptămânii viitoare, conducerea OTL trebuie să vină cu o propunere de optimizare a curselor din oraş prin menţinerea curselor din orele de vârf, dar reducerea numărului de curse prin mărirea intervalului dintre acestea spre exemplu de la 4 la 5 minute sau de la 8 la 10 minute. Ca urmare a acestei optimizări, va fi o reducere de personal în rândul celor care lucrează pe aceste curse în aşa fel încât bugetul de salarii să poată acoperi o creştere salarială”, explică Bolojan.
Oradea Transport Local are, în prezent, 552 de angajaţi, dintre care 470 de persoane sunt direct implicate în activitatea de transport, iar restul sunt angajaţi în zona administrativă şi birouri.
Citește și: EXCLUSIV | Document oficial: Bucureştiul va rămâne fără apă caldă şi căldură în cel mult 5 ani
La ce secție de votare votezi duminică și cum poți vota dacă nu ești în localitatea de domiciliu pe 24 noiembrie la alegerile prezidențiale!