Michael Schumacher nu era chiar un necunoscut în lumea automobilismului, dar debutul său în Marele Circ s-a produs oarecum din întâmplare, potrivit f1live.ro. În 1990 germanul devenise campion în Formula 3, iar pentru 1991 semnase cu cei de la Mercedes pentru a participa în World Sportscar Championship, alături de Karl Wendlinger şi Heinz-Harald Frentzen. Norocul său a fost reprezentat de ghinionul altuia. Pilotul de F1, Bertrand Gachot, fusese arestat cu o săptămână înainte după o altercaţie cu un taximetrist în Londra şi astfel Eddie Jordan rămânea fără un competitor pentru cursa de la Spa. Britanicul a decis să încerce cu un pilot fără prea mare experienţă. Marţi, Schumacher venea alături de managerul său, Willi Webber, în Anglia şi efectua primul test cu o maşină de Formula 1 la Silverstone. Nu a făcut decât 20 de tururi, suficient însă pentru a egala cel mai bun timp reuşit de o maşină Jordan pe circuitul britanic. A fost cooptat imediat. Ajuns joi în Belgia, Michael s-a confruntat cu o altă problemă. Deşi circuitul de la Spa era destul de aproape de oraşul său natal, Kerpen, germanul nu apucase să concureze aici. Nu a fost însă speriat de acest neajuns şi a făcut patru tururi de recunoaştere pe traseul lung de 7 kilometri pe o…bicicletă(!). A impresionat încă din antrenamentele de vineri: locul 8 cu o maşină care se calificase o singură dată în acel sezon în top10. Sâmbătă a mers şi mai bine: locul 7, cu 7 zecimi mai rapid decât coechipierul Andrea de Cesaris, asta în condiţiile în care fusese blocat de Jean Alesi în şicana Bus Stop.
În ziua de duminică părea gata să deranjeze cu adevărat ierarhiile: locul 4 în warm-up, în spatele lui Senna, Mansell şi Patrese. Lipsa de experienţă şi-a spus însă cuvântul în cursă. Schumacher a forţat prea tare la start, unde a trecut de Jean Alesi şi Nelson Piquet, şi astfel ambreiajul a cedat după un singur tur. Schumacher nu avea un contract semnat cu Jordan, şi de acest lucru au profitat cei de la Benetton, care l-au ofertat imediat pe noul star german. Eddie Jordan a încercat să blocheze această mutare în instanţă dar nu a avut câştig de cauză, astfel că Michael lua startul în Marele Premiu al Italie pentru echipa italiană. Rezultatul? Locul cinci la final, în faţa colegului său, Nelson Piquet-triplu campion mondial. Marele pilot brazilian sărbătorea în acea cursă al 200-lea său start. Majoritatea momentelor importante din cariera lui Schumacher au fost însă legate de Spa. Aici a câştigat primul Mare Premiu în 1992 şi aici a cucerit ultimul titlu mondial în 2004. Pilotul de la Mercedes GP deţine recordul de victorii pe circuitul belgian cu 6 succese. Ar fi putut fi 7 dar a abandonat pe final în 1998 după un acroşaj cu David Coulthard, pe care încerca să-l depăşească cu un tur din urmă.