Gara de Nord din Bucuresti, cel mai important nod feroviar al tarii, a fost cuprinsa ieri dimineata de haos. 12 trenuri ce trebuiau sa plece si alte 15 care ar fi trebuit sa soseasca in Capitala au avut intarzieri de pana la 2 ore, spre disperarea calatorilor, dar si a angajatilor CFR. Totul din cauza unei bande de hoti care in timpul noptii a furat aproape 100 de metri de cabluri de semnalizare si alimentare din zona Chitila.
La ora 5.40, lucratorii CFR care gestioneaza traficul din nordul Bucurestiului s-au trezit dintr-o data cu comunicatiile intrerupte si in imposibilitatea de a mai coordona circulatia trenurilor la intrarea si iesirea din Capitala. Luminile semafoarelor de linie s-au stins, iar toate celelalte semnale CF, inclusiv macazurile si trecerile de cale, au ramas fara curent electric. Chiar in acel moment, o banda de hoti fugea intr-o fericire inconstienta in zona Chitila cu 100 de metri de cablu din sistemul de semnalizare, centralizare si telecomanda al CFR. Folosind un topor si o scandura de lemn, indivizii n-au avut nici o jena in a taia trei cabluri a cate 32 de metri aflate sub tensiune, in cautarea cuprului din interiorul lor, fara sa le pese ca la acea ora mai multe trenuri se aflau in mers.
Traficul feroviar de pe tronsonul Bucuresti – Chitila – Buftea – Otopeni a fost dat imediat peste cap. Pentru a nu-l opri complet, dar fara a risca producerea unor accidente, angajatii CFR au fost nevoiti sa-l devieze pe o singura linie in ambele sensuri. Trenurile au circulat pe rand, la cale libera, expresie folosita atunci cand garniturile sunt coordonate practic manual. Astfel, tronsonul de noua kilometri afectat, care in mod normal se parcurge in cinci minute, era traversat in cel putin 30 de minute.
Traficul a revenit la normal dupa 5 ore
Pe tabelele din Gara de Nord trenurile din directia Moldova, Valea Prahovei si Litoral au inceput sa acumuleze rapid intarzieri. Unele au ajuns chiar si la 2 ore. Cand au vazut ca gluma se ingroasa, multi calatori si-au pierdut rabdarea, blestemandu-i pe ceferisti, in necunostinta de cauza.
Traficul a revenit la normal in jurul orei 10.50, dupa ce lucratorii feroviari au terminat de inlocuit cele trei cabluri furate. ”In ultimul timp tot mai multe cabluri si utilaje feroviare din aluminiu sunt furate, punand in pericol circulatia trenurilor. Fenomenul este greu de oprit, in special in zona Chitila, unde se intampla des astfel de evenimente”, ne-a declarat Oana Branzan, purtatorul de cuvant al CFR SA.
Politistii de la Transporturi Feroviare s-au deplasat imediat la fata locului si au declansat o ancheta de identificare a persoanelor care au furat cablurile. Daca vor fi gasiti, fapt care se intampla destul de rar, hotii pot fi acuzati de furt calificat si atentat la siguranta feroviara, infractiuni pedepsite cu pana la sapte ani de inchisoare.