„În data de 3 iulie a.c. pompierii giurgiuveni au fost solicitați prin apel SNUAU 112 pentru stingerea unui incendiu produs la încărcătura unei barje ce transporta cărbuni, apel efectuat de către personalul de pe împingător. Ulterior intervenției, barja, alături de alte două ambarcaţiuni similare ce fac parte din acelaşi convoi, și-a continuat deplasarea către destinația finală, Belgrad, însă, din cauza cotelor fluviale scăzute, a rămas să staţioneze până la identificarea unei soluţii de deplasare”, a transmis, joi, ISU Giurgiu.
Reprezentanții ISU Giurgiu au mai spus că, având în vederea natura încărcăturii, pe fondul temperaturilor ridicate, cărbunele s-a autoaprins, arderea având loc în fază mocnită, fără flacără.
Barjele aveau destinația finală Serbia, însă nu au putut trece mai departe de kilometrul 496 amonte de Giurgiu, deoarece adâncimea Dunării este prea mică.
ISU și reprezentantul firmei transportatoare au purtat discuții în ceea ce privește modalitatea de stingere a încărcăturii, adică prin inundare. Însă această acțiune ar duce atât la degradarea încărcăturii, cât și la posibilitatea scufundării barjelor ori apariției unei poluări masive pe Dunăre.
„Posibilitatea soluționării problemei constă în descărcarea conținutului barjelor, stingerea încărcăturii și transportul celor 3.600 de tone de cărbune (1.200 tone în fiecare barjă) cu ajutorul a 4 astfel de ambarcațiuni, pentru ușurarea încărcăturii pentru fiecare barjă”, mai precizează ISU.
Pentru efectuarea acestei manevre este necesară utilizarea unei macarale plutitoare, iar la acest moment sunt inițiate discuții cu omologii bulgari pentru rezolvarea situației în cel mai scurt timp.