Text: Steluța Năstase-Lupu
eJobs și Târgul de Cariere îți lansează invitația la
LEAP (Learn. Explore. Apply. Play) – festivalul care se va desfășura pe 27
februarie 2020. Este prima ediție a unei conferințe internaționale dedicată
specialiștilor în resurse umane, managerilor, antreprenorilor și
profesioniștilor din orice domeniu.
Vei avea ocazia de a asculta manageri și lideri cunoscuți la nivel mondial,
printre care Lucy Adams, fost HR Manager BBC. Este unul dintre cei mai
cunoscuți specialiști în resurse umane
din Europa, cu o experiență de peste 10 ani în companii din industrii diferite
unde s-a lovit de lipsa de gândire proaspătă și a dorit să găsească noi
modalități de abordare a problemelor vechi. Cu o viziune nouă vine și la LEAP
și va vorbi și despre cum putem îmbrățișa noile schimbări de la job, prin
umanizarea relațiilor.
Ce factori care ar putea schimba locul de muncă în anii următori?
- Economia de tip „gig” sau de sharing (munca oricând, de oriunde, la cerere, n.r. tip Uber) și tehnologia vor influența locurile de muncă tradiționale. Acesta vor arăta și se vor simți foarte diferit.
- AI și modul în care va schimba și, să sperăm, va îmbunătăți experiența angajaților.
- Lucrul flexibil, de la distanță și virtual va transforma natura echipelor, leadership-ul și noțiunea de loc de muncă.
Ce poate face un manager atunci când există o diferență considerabilă de vârstă între membrii echipei?
Cred că managerii trebuie să-și asume că oamenii sunt la fel doar dacă sunt de aceeași vârstă. Important este să înțeleagă diferențele dintre ei, ca oameni, și nu doar cele dintre categorii de vârstă. Să înțeleagă că au personalități diferite, că sunt introvertiți sau extrovertiți, ce îi motivează, ce stil de management le place și cum preferă să se comunice cu ei. Dacă managerul are această perspectivă și înțelegere, el poate încerca stiluri diferite de leadership pentru a răspunde nevoilor lor diferite.
Cum poate o companie să se diferențieze de concurență pe o piață precum cea din România, unde nu sunt suficienți candidați?
Ar trebui să pună accent pe experiența angajaților, care ar trebui să fie specială și unică. Să definească clar prin ce se diferențiază și care este brandul său. Apoi, să se gândească cum ar dori să se simtă oamenii săi, mai degrabă decât la procesele pe care ar trebui să le implementeze.
O
companie trebuie să iasă în evidență prin crearea de experiențe, prin „momente
de adevăr” care arată cine este. Desigur, există mai multe modalități prin care
se poate face remarcată, dar aș sugera să implice angajații actuali și să
construiască o campanie cu brand
ambassadors (ambasadori . Aceasta va avea mai mult impact decât o campanie
glossy.
Cum arată un angajator atractiv în 2020?
Onestitatea
și integritatea sunt importante în a atrage talentele. Nu te prefaci că ești
ceva ce nu ești. Claritatea, de asemenea, este importantă. Să arăți ce faci,
despre ce este business-ul tău și să ai un scop. Feedback-ul pozitiv pe
site-uri de socializare contează mult. Angajații sunt, de asemenea, o parte
vitală a poveștii de brand.
20% reducere la LEAP
Rezervă-ți încă de pe acum locul LEAP, pe 27 februarie 2020, la Face Convention Center! Te așteaptă un eveniment
la care vei avea ocazia să vorbești cu oameni din industria ta și să înveți să
faci lucrurile mai bine la job. Rezervă-ți încă de acum locul și profită de
reducerea de 20%. Află mai multe pe leap.ro
Rezultate Alegeri SUA – cine va fi noul președinte al Americii!