Din ce în ce mai mulți români sunt interesați de a avea propria afacere, iar acest lucru este cu siguranță îmbucurător, deoarece micile afaceri contribuie în mare măsură la economia unui stat. Dacă și tu ești interesat de a pune bazele unei afaceri, iată câteva idei practice:
- Afacerile din construcții, mereu căutate
Construcțiile și-au revenit aproape total după criză, iar dacă ne uităm la ritmul în care se construiesc locuințe la noi în țară, pare că în acest domeniu lucrurile merg mai bine ca niciodată. În plus, luând în calcul și marile proiecte de infrastructură promise de actuala guvernare, putem vedea un viitor confortabil pentru firmele din acest domeniu.
Fie că vorbim despre construcții însemnând proiectarea și ridicarea imobilelor, fie că este vorba despre distribuirea materialelor de construcție, cert este că o afacere în acest domeniu poate fi extrem de profitabilă. Un exemplu în acest sens este Arabesque, compania fondată de omul de afaceri gălățean Cezar Rapotan, care a fost fondată în provincie și care este una dintre puţinele companii româneşti care s-au extins pe pieţele externe vecine, în Serbia, Bulgaria şi Ucraina.
- Agricultura, un domeniu în continuă dezvoltare
România are peste 60% teren arabil și cea mai mare suprafață de teren pe cap de locuitor, fapt ce ne oferă un avantaj evident în domeniul agriculturii. Din păcate, țara noastră se confruntă în continuarea cu producții mici raportat la suprafața pe care o deține, însă, dacă agricultorii sunt dispuși să facă investițiile necesare, este un domeniu care poate aduce profituri îndestulătoare.
Nu trebuie să uităm că antreprenorii din agricultură pot obține finanțări nerambursabile de la Uniunea Europenă, un ajutor real pentru a pune pe picioare o fermă profitabilă. Există deja o mulțime de exemple de ferme care s-au dezvoltat cu bani europeni, mai ales unele din zone culturilor de nișă – lavandă, cătină sau ferme de capre și măgărițe, animale ale căror lapte este la mare căutare și care are și un preț pe măsură. Totodată, și fermele cu produse bio sunt căutate, însă obținerea certificărilor este mai greoaie.
- Magazinele online cu haine sau electronice și electrocasnice
Românii au prins gustul cumpărăturilor online și cel mai des achiziționează din magazinele virtuale haine sau produse din aria electronicelor și electrocasnicelor. Înființarea unui astfel de magazin nu este deloc grea, iar costurile de întreținere sunt reduse, mai ales dacă magazinul nu lucrează cu stocuri mari.
Pentru a avea un magazin online profitabil, cheia este investiția în publicitate online, elementul care aduce, practic, comenzile. Mai mult decât atât, magazinele online nu au nevoie de foarte mulți angajați, așa că și costurile lunare sunt mici. Nu trebuie să omitem zonele de nișă, cu produse specializate, care devin autorități în domeniul respectiv și care pot deveni afaceri prospere.
După cum vezi, este vorba despre idei cât se poate de simple, dar care răspund unei cereri cât se poate de reale. În definitiv, când vine vorba despre afaceri, nu e nevoie de o idee revoluționară sau de un produs cum nu s-a mai făcut, ci despre produse și servicii utile în viața de zi cu zi a publicului și de care absolut oricine are nevoie la un moment dat.
Sursa foto: Shutterstock