Ministrul educației cere implicarea profesorilor pentru a face remediale cu elevii
„Las locul de ministru altcuiva care va pretinde și garanta că știe să rezolve problemele fără resurse financiare”, i-a spus ministrul educației Sorin Cîmpeanu jurnalistei Școala 9 Andreea Ofițeru. Acesta a fost răspunsul la întrebarea dacă va demisiona în cazul în care nu va primi bugetul cerut pentru Educație. Acesta a explicat și că va căuta resurse financiare ca să îi plătească pe profesori pentru activitățile remediale. Cere implicarea acestora ca să îi sprijine pe elevii care n-au ținut pasul cu orele la distanță.
Sorin Cîmpeanu a explicat pentru Școala 9 și care sunt cele patru criterii principale pe care le va lua în considerare pentru redeschiderea școlilor: situația epidemiologică, situația vaccinării la nivel național și a profesorilor în particular, ce fac alte țări europene și rezultatele studiului cu privire la câți elevi au rămas în urmă din cauza școlii online.
Copiii care ne dau o lecție de solidaritate
Sabina, Matei, Natalia și Iulia contribuie la împlinirea visului Asociației Blondie de a cumpăra o aeronavă medicală pentru a transporta copiii bolnavi la tratamente în străinătate. Matei este chiar unul dintre copiii cu probleme medicale care ar fi avut nevoie de un astfel de serviciu atunci când a fost nevoit să facă mai multe drumuri la spitale în străinătate. „Când a trebuit să mă duc într-o țară străină pentru ultima mea operație, mă simțeam îngrozitor. Dar în aeroport trebuia să mă prefac că mă simt bine, pentru că altfel nu ești lăsat să urci și nu vei putea ajunge la acea operație care îți poate salva viața”, i-a spus băiatul jurnalistei Cristinei Radu.
Școala 9 a explicat pe larg de ce este nevoie de o ambulanță aeriană: acum există la nivel național un elicopter SMURD care însă nu face curse în afara țării, iar urgențele se rezolvă cu aeronave militare. Așa că, în multe cazuri, avionul privat este singura variantă de transport – cu trenul sau mașina durează prea mult, iar într-o cursă de linie i se poate interzice accesul persoanei bolnave dacă pare că se simte rău.
Cei patru copii dau, prin determinarea lor, o lecție de implicare și solidaritate.
16% dintre școlile private s-au transformat în afterschool în ultimele trei luni
Fenomenul firmelor care și-au adăugat codul CAEN 8891 – activități de îngrijire zilnică pentru copil – ca primă sau secundă activitate a fost de trei ori mai ridicat în 2020 față de 2019, potrivit datelor furnizate de Oficiul Național al Registrului Comerțului, la solicitareaȘcoala 9. El indică, de fapt, zbaterea școlilor private ca să supraviețuiască.
„Exact cum ar cere statul unui restaurant să dea de mâncare oamenilor gratis, dar fără să spună de unde anume are restaurantul ăla bani să cumpere materie primă sau să plătească salariați”, a spus președintele Asociației Școlilor Particulare, Christian Comșa. Acesta a mai spus că, în opinia sa, școlile private au făcut oricum un învățământ online de o calitate mai bună decât cele de stat.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro