Conducerea grupului auto vrea să dea afară 30.000 de angajați, un sfert din numărul total de muncitori din Germania (130.00). Anterior, directorul financiar Arno Antlitz estimase că două fabrici sunt amenințate cu închiderea.
În același timp, VW va reduce investițiile. În următoarea planificare pe termen mediu, sunt micșorate cu aproximativ 20 de miliarde de euro.
Economiile vor afecta și departamentele de cercetare și dezvoltare: „Din cei aproximativ 13.000 de specialiști din Germania, până la 6.000 vor pleca”.
Unele orașe în care sunt amplasate fabricile noastre au avut pierderi fiscale atât de mari, încât nu au mai rămas bani pentru a aprinde luminile pe timp de noapte.
Economistul Jens Südekum (49 de ani, Universitatea din Düsseldorf) afirmă că „VW vinde prea puține mașini, ceea ce pune presiune pe locurile de muncă. Este recunoașterea faptului că marca a trecut cu vederea evoluțiile tehnologice din trecut și le-a implementat prost”.
Expertul nu înțelege, însă, reducerile în investiții: „Dimpotrivă, VW trebuie să investească masiv și, în sfârșit, să aducă pe piață o mașină electrică bună și accesibilă. Noua generație Beetle, ca să spunem așa. Apoi mai mulți oameni vor fi angajați din nou. Dacă ia măsuri de austeritate acum, va avea mari dificultăți să rămână pe piață pe termen lung”.
Volkswagen intenționează să închidă mai multe fabrici, pentru prima dată în istoria sa de aproape 90 de ani.
Potrivit unei analize Die Welt, 1% din toți angajații din Germania supuși contribuțiilor de asigurări sociale lucrau pentru VW la sfârșitul anului 2023.
Compania auto are, în total, 700.000 de angajați.
Și compania BMW are probleme, după ce a rechemat în service 1,5 milioane de mașini din cauza probleme la sistemul integrat de frânare (IBS).