La ora prânzului, cele două Boeinguri 747, unul al companiei americane Pan Am, celălalt al olandezilor de la KLM, se pregăteau să decoleze de pe pista aeroportului Los Rodeos din Tenerife, Insulele Canare. Pistele erau aglomerate, pentru că la un alt aeroport din zonă, la Las Palmas, explodase o bombă, iar multe avioane, printre care şi cel al Pan Am, fuseseră redirecţionate spre Tenerife.
Erau unul în spatele celuilalt, pe o ceaţă deasă. Cum vizibilitatea scăzuse sub 200 de metri, impactul a fost inevitabil, iar deznodământul dramatic. În urma ciocnirii, avioanele au explodat, pierzându-şi viaţa 583 de oameni.
Au decedat toţi cei 248 de pasageri şi membri ai echipajului de pe avionul KLM, în timp ce 335 de oameni aflaţi în avionul Pan Am şi-au pierdut viaţa. Miraculos, dintre cei aflaţi în avionul american au supravieţuit 64 de oameni. Ancheta a stabilit că pilotul avionului KLM, Van Zanten, este vinovat de producerea accidentului, pentru că nu a respectat indicaţiile turnului de control. În total, KLM a plătit victimelor sau rudelor victimelor compensaţii de 110 milioane de dolari.