Aruncă tot ce nu este util

Una este să păstrezi facturi şi chitanţe cu care poţi dovedi, la nevoie, că nu ai nici un fel de restanţe şi alta e să aduni maldăre de acte vechi de care nu vei mai avea vreodată nevoie ori munţi de reviste, de pliante etc. Cu cât sunt mai multe, cu atât mai greu îţi va fi să găseşti documentul care îţi trebuie.

Nu lăsa pe mâine ce poţi face azi

Laşi diverse lucruri să se adune prin colţurile apartamentului, în ideea că în weekend vei avea mai mult timp ca să le pui la locul lor? Excelent, tocmai ai reuşit să-ţi dai toată săptămâna peste cap: de luni până vineri vei răscoli prin grămezile de haine, căutând un anumit tricou sau o anumită cravată; iar sâmbătă şi duminică vei face ordine, în loc să ieşi la plimbare.

Păstrează curăţenia

Îţi ia două-trei minute să ştergi stropii de grăsime de pe faianţa din dreptul aragazului imediat după ce ai terminat de gătit şi alte câteva minute ca să speli vasele şi să le pui la loc. Cu cât amâni aceste treburi mărunte, cu atât mai mult timp îţi vor lua: ştie oricine ce greu se curăţă murdăria uscată. Iar dacă s-au mai şi suprapus straturi peste straturi, să te ţii: ai de făcut şmotru, nu glumă!

Organizează documentele

Nu e nimic jenant: la câte ai de făcut, zi de zi, uneori nu te mai poţi baza exclusiv pe memorie. Dacă hârtiile se adună şi se tot adună, organizează- le pe domenii şi pune-le în plicuri sau în mape. Ia un pix şi scrie pe fiecare ce conţine: “facturi curent electric”, “chitanţe”, “actele casei”, “bonuri de casă” (utile dacă vrei să returnezi unul din lucrurile pe care le-ai cumpărat) etc. Ca să îţi fie şi mai uşor când cauţi un document anume, scrie pe plic şi anii: “chitanţe fond de rulment 2010-2012”.

Urmărește-ne pe Google News