Cu peste 7.000 de cazuri noi raportate pe zi și un grad de ocupare a spitalelor de 50%, DSP București a ajuns să nu mai facă față solicitărilor celor care apelează la call-center. Conform protocolului, persoanele care vor să fie testate la domiciliu trebuie să prezinte simptome de COVID.

Chiar și în aceste condiții, call center-ul este suprasolicitat. „Timpul de răspuns la un apel poate ajunge și la 4 ore. Dacă persoana are răbdare la telefon, va avea surpriza să constate că timpul de așteptare pentru testare la domiciliu a ajuns la 5 zile”, a declarat pentru Libertatea o sursă a DSPB. „Problema este că peste 5 zile, fie simptomele se agravează, fie persoana se negativează. La anchete epidemiologice, situația e la fel de tragică”, a mai precizat angajatul.

DSP București a anunțat în urmă cu două zile că va înființa un departament special destinat efectuării de anchete epidemiologice pentru cazurile de infectare ce provin din școli, acestea reprezentând până la 30% din cazurile înregistrate în Capitală. 

220 de oameni, împărțiți la peste 20.000 de apeluri zilnice

Reporterii Libertatea au sunat la call center-ul DSP București. Apelul a fost preluat de un operator după doar două minute de așteptare. Am întrebat în cât timp am putea fi testați dacă avem simptome de COVID.

Operator DSP: Un echipaj pe ambulanță ar putea veni la dumneavoastră în 3-4 zile.

Reporter: De ce atât de mult?

O: Sunt foarte multe solicitări, vă dați seama, la câte cazuri sunt pe zi… Nu sunt ambulanțe disponibile.

R: Dar dacă între timp mă negativez, iar testul nu va mai avea nicio relevanță?

O: Aveți posibilitatea să vă testați singură. Mergeți cu mașina personală la un centru de testare.

R: Nu am mașină, nu pot ieși așa, dacă am simptome și sunt bolnavă.

O: Poate găsiți ceva pe lângă casă, la farmacie sau…

Contactată de Libertatea, șefa DSP București, Oana Nicolescu, a precizat că timpul de așteptare pentru preluarea apelurilor variază, însă uneori se poate ajunge chiar la ore din cauza numărului foarte mare de solicitări și numărului mic de operatori.

Între 20.000 și 28.000 de apeluri sunt făcute zilnic la call center-ul DSP București, a declarat pentru Libertatea Oana Nicolescu, toate exclusiv legate de COVID-19.

„Este call center pentru COVID. Operatorii preiau solicitări și răspund tuturor întrebărilor”, a precizat șefa DSP București.

Sunt 220 de operatori împărțiți pe două ture, zilnic, între 8:00 și 22:00, a mai spus aceasta.

Autoritățile au confirmat azi, 4 februarie, 31.776 de cazuri de persoane infectate cu coronavirus, depistate în ultimele 24 de ore, după efectuarea a 101.435 de teste. De asemenea, au fost raportate 97 de decese.

Urmărește-ne pe Google News