Studiul, derulat de Reveal Marketing Research la începutul lunii noiembrie, arată că 74% dintre respondenți întreprind acțiuni menite să întărească sistemul imunitar la începutul sezonului rece, acțiuni motivate de accesul limitat, în această perioadă, la servicii de sănătate, precum și de teama de a contracta SARS CoV-2. 

Astfel, 77% dintre românii din mediul rural și urban declară că încearcă să prevină apariția unei probleme de sănătate prin consumul de suplimente alimentare, o creștere cu 16% față de septembrie 2020. 

În paralel, un sfert dintre români (23%) preferă să trateze o problemă de sănătate cu medicamente. 

Potrivit datelor din studiu, comportamentul de prevenție este mai degrabă regăsit în rândul respondenților cu vârste cuprinse între 34 și 44 de ani și al celor cu venituri mari (peste 4.000 de lei). Dintre cei care preferă să trateze o problemă de sănătate atunci când apare se disting tinerii cu vârste între 25 și 34 de ani (31%) și persoanele cu venituri mici (33%). 

Creștere explozivă a consumului de vitamine și minerale

Potrivit studiului, în acest an a crescut considerabil consumul de vitamine și suplimente. Astfel, 81% dintre români au luat în ultimele trei luni vitamine și minerale (față de 27% în septembrie 2020), iar 70% au luat suplimente alimentare pentru a-și întări sistemul imunitar (față de 32% în septembrie 2020).

Suplimentele pentru răceală și gripă sunt cumpărate de 57% dintre participanții la studiu. 

Pe categorii de gen, bărbații iau în mai mare măsură vitamine și minerale (77% femei versus 85% bărbați), cât și suplimente pentru imunitate (65% femei versus 74% bărbați) și pentru răceală și gripă (49% versus 64% bărbați). 

Studiul s-a derulat online în perioada 3-7 noiembrie 2021, pe un eșantion reprezentativ pentru persoanele cu vârsta de peste 18 ani, în mediul urban și rural. Mărimea eșantionului a fost de 1.014 respondenți, iar eroarea maximă de eșantionare este de +/- 3,1%. 

 
 

Urmărește-ne pe Google News