2. Folosiți rutele de tranzit publice de câte ori este posibil
Acest lucru poate fi mai ieftin decât a va îndreptă pe drumuri neumblate, și poate fi o experiență mai puțin stressanta. Lăsându-va mașină acasă vati obține un imediat și direct impact asupra emisiilor. În fecare an, un singur autobuz citadin poate prelua călătorii a 40 de automobile, poate economisi 10.646 de litri de combustibil și poate reduce emisiile anuale de gaze cu 25 de tone.
3. Feriți-va de un condus agresiv
Puteți reduce consumul, emisiile și va puteți proteja mai bine pe dumneavoastră sau propria familie, prin practicarea unor tehnici de șofat defensive sau prudente, cu alte cuvinte prin anticiparea a ceea ce se petrece în față mașinii pe care o conduceți și prin răspunsul adecvat pe care-l furnizați. Accelerarea este de departe cea mai însetată muncă pe care o depune motorul. Demarajul în trombă, accelerația bruscă, nu cruța nici automobilul nici pneurile. Dacă anticipați situațiile de trafic puteți menține un rulaj neîntrerupt cu o viteză economică. Turațiile la roșu, și opririle în ultimul moment (racing type) sunt activități pe cât de inutile, pe drumurile publice, pe atât de costisitoare. Un șofat agresiv în traficul citadin salvează timp, dar crește exponențial consumul și emisiile. De asemenea solicita mult motorul și frânele. Un test efectuat în Frântă arată că șofatul agresiv cu demaraj ablana” la culoarea verde a semaforului și frânare bruscă la roșu, reduce timpul de călătorie în medie cu 4% ( echivalentul a 2 minute și jumătate dintr-o oră de călătorie). Mai mult, consumul crește în medie cu 37%, iar unele dintre emisii sporesc cu mai mult de cinci ori. Mai sigur, mai economic este un demaraj lin și menținerea unei viteze constante în rulaj.
4. Șofați la o viteză regulamentară stabilizată
Mulți șoferi, care folosesc opțiunea cruise control, obțin un consum scăzut, menținând viteză constanța pe autostradă. În unele circumstanțe, șoferii pricepuți pot obține un consum redus fără folosirea cruise-control-ului. Alegerea va aparține. Pe drumuri în rampă este mai indicat să lăsați mașină să piardă din viteză la urcare, viteză care se va reface la coborâre; de folosit, rar, atunci când condițiile de trafic o permit. Cu majoritatea automobilelor la creșterea vitezei de la 100 km/h la 120 km/h, consumul crește cu 20%. Pe de altă parte, reducând viteză de 100 km/h la 90 km/h consumul scade cu 10%. Unii șoferi, proști, obișnuiesc să mențină piciorul stâng pe pedală de frână, procedeu care crește consumul și uzează prematur frânele. De asemenea poate fi periculos pentru că apare fading-ul și supraîncălzirea frânelor, iar sistemul de frânare pierde din eficientă, cu efecte uneori dezastruoase. Mai mult, luminile de stop stau aprinse tot timpul, fapt care face că șoferii ce rulează în spate să nu poată fi avertizați când se produce de fapt frânarea propriu-zisă.
5. Încălziți motorul în timpul conducerii, nu la turația de mers în gol
Când automobilul rulează deja, cea mai bună încălzire a motorului este mersul pe drum. Motoarele cu injecție controlată electronic au nevoie de doar 30 de secunde pentru a se încălzi în zilele de iarnă. Rețineți, toate motoarele necesită încălzire. Celelalte sisteme gen frâne, suspensii, transmisie, pneuri se încălzesc doar în mers. Pentru un automobil normal, este necesar un rulaj de cinci kilometri că aceste componente să atingă temperatură de lucru. În timpul acestor cinci kilometri evitați accelerările rapide și vitezele ridicate. Scopul este că automobilul să atingă temperatură de lucru cât de repede este posibil cu minimizarea consumului.
6. Mențineți presiunea nominală în pneuri
Presiunea corectă în pneuri este vitală pentru economia de combustibil, pentru manevrabilitatea automobilului și pentru durată de viață a anvelopelor. Mențineți presiunea în pneuri recomandată de constructorul automobilului dumneavoastră, atât pentru sezonul de vară cât și pentru cel de iarnă, pentru prevenirea evenimentelor nedorite, îmbunătățirea dinamicii automobilului și reducerea consumului de combustibil.
7. Minimizați folosirea aerului condiționat
Atunci când este posibil reduceți folosirea aerului condiționat. Pentru a va răcori pe autostradă lăsați aerul să curgă natural prin instalația de ventilație. În oraș puteți lasă fereastră jos. Impactul rezistenței datorate aerului este infim la viteze citadine astfel că rezistentă datorată deschiderii ferestrei nu este luată în calcul la calcularea consumului. Dacă totuși condițiile de temperatură impun folosirea aerului condiționat atunci țineți ferestrele închise, dați pe auto și uitați de consumul de combustibil.