Asociaţia Telefonul Copilului şi Romtelecom împlinesc zece ani de parteneriat pentru apărarea drepturilor copiilor din România. Prin linia telefonică 116 111 pusă la dispoziţie gratuit de Romtelecom în reţeaua sa, Asociaţia Telefonul Copilului luptă împotriva încălcării drepturilor copiilor din România şi oferă consiliere şi îndrumare copiilor şi părinţilor deopotrivă. Din 2001, Asociaţia a preluat aproape 1,7 milioane de apeluri totalizând 12.000.000 minute de consiliere. Durata medie a unui apel a fost de 10-20 de minute. Procentajul de 74,50% al copiilor care revin cu telefon la 116 111 arată încrederea pe care aceştia o au în specialiștii Asociaţiei şi nevoia reală pe care o deservesc.
Pe durata celor 10 ani de activitate, statisticile Asociaţiei Telefonul Copilului indică un număr mult mai mare de apeluri primite din judeţe precum Iaşi, Constanţa, Bacău, Vaslui, Galaţi, Teleorman, Bucureşti (Sector 5), Ilfov.
Totodată, un procent mai mare este aferent apelurilor recepţionate din mediul rural – 48,72%, în timp ce la nivel urban statisticile indică o proporţie de 38,31%.
Grupele de vârstă care apelează cel mai des la asistenţa şi îndrumarea oferite de consilierii Asociaţiei Telefonul Copilului sunt de 10-12 ani – 32,53% şi 13-15 ani – 34,31%.