2. Muzică liniştitoare
Care este rostul ei? Să calmeze consumatorul, astfel încât să parcurgă în tihnă toate raioanele şi să descopere noutăţi pe care să şi le dorească.
3. Produs gratuit
De exemplu, într-o zi se vând 100 de boabe la preţul de 100 de lei. A doua zi se oferă o reducere de 33%: poţi lua 100 de boabe cu 67 de lei. A treia zi apare superoferta – 50% gratuit: primeşti 150 de boabe pentru 100 de lei. Tu nu ieşi în câştig, dar comerciantul da: ai cumpărat mai mult (150 de boabe în loc de 100)!
4. «3 la preţ de 2»
Trei produse identice a 3 lei bucata îţi sunt vândute la pachet, cu doar 6 lei. Comerciantul ar putea să reducă preţul unitar şi să vândă câte un singur produs cu 2 lei. Dar ştie că produsele ambalate sub forma unei oferte seduc mai bine cumpărătorul.
5. Efect de contrast
Azi a fost scoasă la vânzare o maşină de pâine cu 200 de lei. A doua zi a apărut lângă ea alt model, dar cu preţul de 250 de lei. Rezultatul: maşina de 200 de lei începe să se vândă foarte bine, fiind mai ieftină!
6. Raion pentru femei la etajul I
Femeile sunt predispuse să plătească mai mult decât bărbaţii. Deci raionul de haine şi îmbrăcăminte pentru ele se află, invariabil, la primul etaj, iar cele de bărbaţi, la etajele superioare.
7. Standuri lângă casa de marcat
O mulţime de lucruri care pot fi cumpărate în mod instinctiv sunt aşezate în apropierea casei de marcat: stând la rând, mai arunci câte ceva în coş.
8. Aşezare strategică
Produsele de bază (făină, orez, zahăr etc.) sunt aşezate în mijlocul magazinului. Pentru ca tu să treci prin toate raioanele şi să crească şansele de a cumpăra ceva ce nu ţi-ai propus. Sau produsele mai scumpe stau pe rafturile aflate la nivelul ochilor, iar cele mai ieftine sunt plasate pe raftul de sus sau pe cel de jos.