Dupa ce prima generatie Matiz s-a vandut in circa 630.000 de exemplare in intreaga Europa, Chevrolet ataca piata cu Spark (numele sub care va fi comercializat in Romania). Designul a fost modernizat, spatiul a fost optimizat, constructia este una solida, iar pretul este acceptabil. Fara a suferi modificari majore la dimensiunile exterioare, creatia coreenilor de la GM Daewoo Auto&Technology are o lungime de 3,5 m, cu doi milimetri mai mult decat versiunea anterioara.
Motorizarea prevede grupuri propulsoare de 0,8 l, respectiv 1 l, care respecta normele Euro 4. De asemenea, consumul de carburant – exista doar motorizari pe benzina – a fost redus cu 9,9 l/ 100 km fata de prima generatie. Spark atrage prin forma dinamica triunghiulara si consola spate scurta, aceasta din urma oferind un caracter de maturitate noului model. Agresivitatea aspectului reiese din liniile ascendente ale aripii si liniile convergente ale capotei motorului, care se prelungesc pana la geamurile laterale. In ciuda modificarilor, elementele care au conferit o imagine zambitoare predecesorului au ramas si-n designul noului Chevrolet. Farurile frontale au capatat o forma rotunda, barele de protectie sunt masive, iar prizele de aer au dimensiuni mari. Mai mult, designerii au cautat o sinergie a formei luminilor, intrucat si lampile din partea posterioara au aceeasi forma rotunda.
Daca la exterior se poate remarca o oarecare asemanare cu “parintele” Matiz, “fiul” Spark e radical schimbat la interior. Compartimentul soferului a fost complet modificat, instrumentele si comenzile sunt separate in doua grupuri: unitatea de control si lampile de avertizare sunt pozitionate in spatele volanului, in timp ce indicatoarele – combinatie de analog si digital – sunt amplasate pe o consola centrala, fiind usor de observat de toti pasagerii. O noutate este coloritul panoului de bord, in aceeasi nuanta ca si tapiteria sau caroseria.
Spatiul interior este rezonabil, masina fiind ideala pentru deplasarile urbane sau cele pe distante scurte. O familie poate considera vehiculul ca ideal, dar nu si in cazul in care are planuri de concediu cu multe bagaje. Portbagajul are un volum de numai 170 l, putand fi extins gratie banchetei. Compartimentul pasagerilor este celula centrala asupra careia se concentreaza toate elementele de securitate. Zonele de deformare absorb energia generata de impact in caz de coliziune frontala, laterala sau din spate. Tinuta de drum este net superioara fata de modelul precedent. Cel mai important aspect vine din modul in care Spark reactioneaza pe sosele, atunci cand din sens opus trece un vehicul de mare tonaj care creeaza curenti de aer. Daca in Matiz aveai o usoara senzatie de nesiguranta, in Spark lucrurile stau mult mai bine.
Poate ca fata de concurentii sai din clasa mini, Chevrolet Spark are dezavantajul dat de faptul ca nu e produs in Europa, ceea ce atrage taxe vamale la pretul final, in cazul achitarii cash. Acestea se situeaza la un nivel de 30% din pretul CIP. In cazul achizitionarii masinii prin leasing, procentul de 30% se aplica doar valorii reziduale. (Maximilian Hartung/ Motorscope)
Caracteristici tehnice Spark 0.8 Spark1.0
Lungime (mm) 3.495 3.495
Latime (mm) 1.495 1.495
Inaltime (mm) 1.500 1.500
Ampatament (mm) 2.345 2.345
Ecartament, fata/ spate (mm) 1.310/ 1.275 1.310/ 1.275
Portbagaj (litri) 170 170
Rezervor (litri) 35 35
Motor (cilindri/ capacitate, cmc) 3/ 796 4/ 995
Putere (kw/ CP la rot/min) 38/ 52 la 6.000 48,5/ 66 la 5.400
Cuplu maxim (Nm la rot/ min) 71,5 la 4.400 91.0 la 4.200
Transmisie frontala frontala
Cutie de viteze manuala/ 5 manuala/ 5
Viteza maxima (km/h) 145 156
Acceleratie, 0-100 km/h (s) 18,2 14,1
Combustibil fara plumb, 91 fara plumb, 91
Consum, urban/ extra/ mixt (l/100 km) 6,9/ 4,2/ 5,2 7,2/ 4,7/ 5,6
Pret CIP (euro) 5.176 – 6.172 6.396 – 7.016