Vloggerul Florentin Hriscu a executat mișcări acrobatice în schimbul unei sume pe care nici el nici primaria nu vor să o dezvăluie

Administrația Monumentelor și Patrimoniului Turistic (AMPT) a derulat
în 2018 Programul Cultural “București – Centenar”, cu o valoare totală de
9.200.000 de lei. Banii au fost alocați în patru tranșe, de câte 2.300.000
de lei.

AMPT a plătit, în fiecare etapă, pentru:

  • servicii de producție TV – în valoare totală de 1.150.000 de lei;
  • servicii de producție radiofonică – 690.000 de lei;
  • servicii de agenții de presă – 230.000 de lei;
  • servicii prestate de autori și artiști independenți (230.000 de lei).

Grozea, un „Influencer Marketing Visionary”

Din acești bani, asocierea Treasure Island SRL și Hit Manager SRL
a încasat 433.000 de lei, aproximativ 93.000 de euro.

Treasure Island SRL are 13 angajați și este, conform site-ului
oficial, o agenție de marketing și PR, “locul unde experiența brandurilor
atinge cote uimitoare”. A avut contracte cu mai multe instituții publice:
Primăria Sectorului 1, Centrul Cultural al Sectorului 1, Centrul Tineretului
București (aflat din subordinea Primăriei Capitalei). 

Din banii de la Primărie, firma lui Florin Grozea încasează un comision de impresariat

Hit Manager SRL este o firmă cu sediul în Corbeanca, Ilfov, cu 2 angajați. Numele de scenă al companiei este Hit Yourself Consulting, iar cel care a fondat-o se numește Florin Grozea, fost membru al trupei HI-Q.

Grozea este unic asociat și administrator al firmei. În 2018,  cifra de afaceri a Hit Manager SRL a fost de 220.000 de euro, iar profitul, de 11.000 de euro. 

După cariera în muzică, Grozea a devenit, conform prezentării de
pe Linkedin, “Influencer Marketing Visionary”, “Online Entrepreneur” și autor
al cărții intitulate “Hit Yourself”. 

Cine sunt influencerii?

Ce a prestat asocierea Hit Manager – Treasure Island? Un concurs
de fotografii, cu premii simbolice, 10 videoclipuri pe YouTube despre București,
a 100 de secunde fiecare, cu marca “București 100”, încă o serie de 10
videoclipuri pe YouTube, a câte 10 minute, în medie, cu titlul “100 de
oameni din București”

Cei mai mulți dintre bloggerii și vloggerii care au spus, în stil propriu, “Iubesc Bucureștiul” se află sub contract cu firma lui Grozea. Unul dintre ei este Alin Pândaru (Pandutzu), vlogger, cu 26.000 de abonați pe YouTube. El este autorul clipurilor din seria “100 de oameni din București”.

“Proiectul mi-a fost propus de către managerul meu, Florin Grozea. Nu cred că am voie să dau sume, dar știu că au fost implicați mai mulți oameni. Chiar a fost ceva de muncă”

Alin Pândaru (Pandutzu)

65.800 de vizualizări

au strâns cele 10 clipuri postate de Pandutzu pe YouTube, în cadrul proiectului București – Centenar.

Un nume sonor din proiect este cel al Andreei Bălan. Cântăreața apare într-un videoclip de 100 de secunde, în care execută un dans în fața unor monumente din București.

Andreea Bălan și dansatoarele ei apar în clip, însă nici ea nu spune cu ce sumă a fost plătită

“Eu nu știu nimic despre vreun contract cu primăria, pe mine m-a plătit
agenția lui Florin Grozea”, a spus Andreea Bălan.

Clipul a fost filmat de actorul George Burcea, soțul Andreei Bălan, și de
Adi Gheo, tot actor, și montat de Karin Frone.

Celelalte clipuri au fost postate de: Mariposa (Lorena Francisc), vlogger, specializat în croitorie, sfaturi practice, pe scurt, “Do It Yourself Industry”; Tequila (Bianca Adam), vlogger cu public-țintă adolescentin; Anca Surdu, campioană mondială la gimnastică aerobică, vedetă în “Exatlon”, de la Kanal D.

Bianca Adam, alias Tequila, are peste 1,5 milioane de urmăritori pe YouTube

Printre cei zece autori de clipuri se numără și Robert Chirileanu,
fotograf, cameraman, colaborator Antena 3.   

Contactat telefonic ca să spună cât a încasat fiecare dintre influenceri, Grozea a declarat că preferă să dea un răspuns în scris în legătură cu contractele încheiate cu AMPT. Până la publicarea acestui articol, Grozea nu a trimis nici un răspuns scris. 

VEZI GALERIA  FOTOPOZA 1 / 10

Contribuția om cu om

În total, cele 10 clipuri de 100 de secunde au
strâns 553.862 de vizualizări.

Iată lista lor, în ordinea postării pe YouTube:

  • 12 aprilie 2018: Anastasia Zamfirache, vlogger, beauty influencer – “București în 100 de secunde”, 239 de vizualizări
  • 1 iunie 2018: Andreea Bălan – “Dance video în București”, 56.000 de vizualizări;
  • 25 iunie 2018: Tequila (Bianca Adam) – “După Bac în 100 de secunde”, 154.000de  vizualizări
  • 23 august 2018: Bogdan Pricope – “Turist în Bucureștiul meu”, 6.000 de vizualizări
  • 4 iunie 2018: Radu Constantin – “Bucureștiul de nota 100… de secunde”, 67.000 de vizualizări;
  • 4 iulie 2018: Florentin Hriscu – “Rutina mea în 100 de secunde”, 40.588 de vizualizări;
  • 18 iulie 2018: Robert Chirileanu – “București 100”, 221 de vizualizări;
  • 25 iulie 2018: BiBi, cântăreață- “Music Video în București”, 205.000 de vizualizări;
  • 30 august 2018: Mariposa (Lorena Francisc) – “Cum să personalizezi un tricou în 100 de secunde”, 3.664 de vizualizări;
  • 28 septembrie 2018: Anca Surdu – “Yoga in The City”, 1.150 de vizualizări

Vloggerii, la secundă, bloggerii, la cuvânt

“În contractele încheiate de agenția mea, nu sunt numiți
influenceri, ci artiști”, susține, pe blogul său, Florin Grozea. 

Pe lângă clipuri, artiștii lui Florin Grozea s-au exprimat și în
scris, în articole postate pe bloguri.

“Toate contractele și sumele sunt publice”, a spus Mădălina Iancu,
ghid turistic, când am întrebat-o despre cât a primit în schimbul articolului
“București în 100 de cuvinte”. Materialul, postat pe blogul Mădălinei, are
exact 100 de cuvinte, o poză și mențiunea că este realizat în cadrul
Programului București – Centenar. 

“Eu am primit bani de la agenție, nu de la instituție”, a afirmat
și Luminița Balaban, adăugând că presa trebuie să se informeze întâi, în loc
să-i pună astfel de întrebări.

Pe blogul ei, Luminița a postat articolul “București 100,
Bucureștiul meu”, dar n-a respectat limita de 100 de cuvinte. A ilustrat
materialul cu poza ei, în fața Ateneului.

Ceilalți vloggeri și bloggeri contactați de Libertatea au refuzat
să comenteze implicarea lor în campania AMPT. 

Partea leului pentru televiziuni

Nici conducerea AMPT nu a oferit vreo explicație pentru modul în
care a alocat 93.000 de euro pentru promovarea Bucureștiului “de către autori
și artiști independenți”.

Restul celor 9,2 milioane de lei a fost împărțit între televiziuni, radiouri și publicații de presă. 

Cel mai mult au luat România TV, Antena 3 și Realitatea TV, câte 1 milion de lei fiecare.

Cele mai multe dintre producțiile rezultate în urma programului se
află pe două site-uri: centenar.ampt.ro, bucuresti-centenar.ro. 

În 2019, dublează suma și vor folosi vloggeri străini

Anul acesta, după modelul București – Centenar, AMPT a lansat încă
două programe de promovare a Capitalei.

Unul dintre programe este adresat televiziunilor, radiourilor,
publicațiilor de presă, agențiilor de presă și autorilor independenți:
Destination: Bucharest (6,7 milioane de lei alocați).

În celălalt program sunt implicați vloggeri străini, de data asta:
Experience Bucharest (în jur de 900.000 de lei). 

Protocol cu Patriarhia

Cu televiziunea Patriarhiei, Trinitas TV, AMPT a încheiat, la
începutul anului 2018, un protocol de colaborare, pentru promovarea
Bucureștiului de Centenar.

AMPT a refuzat să ofere informații despre eventualele condiții
financiare ale acestei înțelegeri. 

Vloggerul Florentin Hriscu a executat figuri acrobatice de Centenar

La sfârșitul lunii iunie, anul trecut, în cadrul unei gale, a fost lansat documentarul “Marea frescă a Ateneului Român”, realizat de Trinitas TV. Patriarhul Daniel a mulțumit public, într-un mesaj scris, Primăriei București și AMPT pentru sprijinul la realizarea documentarului. Iar conducerea AMPT a fost premiată cu diplome omagiale și medalii comemorative de către Patriarhie.

49 de angajați

are Administrația Monumentelor și Patrimoniului Turistic

140 de milioane de lei

a fost bugetul AMPT în anul 2018

Urmărește-ne pe Google News