Un procent de 5,5% dintre copiii din rural lipsesc întotdeauna de la școală, pentru că merg să muncească, cu 50 % mai mulți decât în 2016. 6,3% declară că se simt întotdeauna obosiți, deoarece muncesc înainte sau după ce se întorc de la școală, fiind vorba de o creștere de 75 % față de valoarea din 2016.
Copiii care lipsesc uneori de la școală deoarece merg să muncească sau care se simt obosiți pentru că muncesc înainte sau după ce se întorc de la școală provin, în mare parte, din familii ale căror venituri nu le ajung nici pentru strictul necesar.
Datele apar în studiul “Bunăstarea Copilului în Mediu Rural, 2018”, lansat astăzi de Fundația World Vision România.
Copiii muncesc în gospodărie aproape 2 ore pe zi
Totodată, în 81% dintre familiile cuprinse în studiu, copiii fac curat în gospodărie, în 52% îngrijesc animalele, în 14% îngrijesc alți membri ai gospodăriei, iar în 2% lucrează în alte gospodării sau la vecini. Deci implicarea copilului în diverse activități în cadrul gospodăriei sau în afara acesteia influențează și participarea lor școlară.
Numărul mediu de ore lucrate pe zi de copii în gospodărie este de 1,8 ore, iar în afara ei, de 2,4. Datele arată că cei mai mulți tineri muncesc 2 ore/zi. Se observă o ușoară creștere a numărului mediu de ore lucrate de copii în gospodărie de la 1,5 ore în 2016 la 1,8 ore în 2018.
Același studiu mai prezintă o realitate îngrijorătoare și anume 1 din 11 copii din România se culcă flămând.
Cercetarea a fost efectuată în 65 de sate
Cercetarea a fost realizată în perioada iunie-noiembrie 2017 utilizând metodologia World Vision România (WVR) din studiile anterioare (2012, 2014, 2016) ce aduce deopotrivă perspectiva adulților, dar și a copiilor, precum și informații de la diverse autorități locale (medici). Volumul eșantionului cercetării a cuprins 2.186 de gospodării, din 65 dintre satele în care World Vision România desfăşoară sau a desfăşurat în trecut activități. Au fost culese informații de la 2.186 de adulți și 2.258 de copii cu vârste între 7 și 18 ani. Volumul și structura eșantionului conferă studiului reprezentativitate națională pentru gospodăriile cu copii din mediul rural.
CITEȘTE ȘI:
VIDEO/Elevii sunt obligaţi să înveţe în şcoli nesigure. Părinţii nu pot refuza înscrierea, chiar dacă şcoala nu are autorizaţie ISU