Bruxelles-ul a reacționat la problema risipei de combustibil reclamată de companiile aeriene din Europa și a suspendat regula care impunea operatorilor să efectueze zboruri chiar și “pe gol” pentru a-și păstra sloturile orare alocate pe aeroporturi, scrie The Guardian.
Regula prevede că dacă un operator nu
efectuează 80% din zborurile convenite, își poate pierde sloturile orare în
favoarea altei companii.
Sectorul aviatic a primit o lovitură grea de la declanșarea epidemiei de coronaviroză, iar Ursula von der Leyen, președintele Comisiei Europene, și-a exprimat temerea că situația se va înrăutăți.
Epidemia de Covid-19 a avut un impact major asupra industriei aviatice din Europa și din întreaga lume. Situația se deteriorează de la o zi la alta și e de așteptat ca traficul aerian să scadă în continuare, de aceea am luat măsura suspendării acestei reguli. Trebuie să ajutăm, cum putem, la limitarea daunelor.
Ursula von der Leyen:
De la declanșarea epidemiei, numărul
călătorilor a scăzut cu 14%, arată o statistică a ACI Europe, reprezentantul aeroporturilor din
statele europene.
este pierderea estimată de Asociația Transportatorilor Aerieni pentru industria aeronautică, ca urmare a epidemiei de coronaviroză.
Nu există companie din domeniu care să nu aibă de suferit de pe urma epidemiei, pentru că toate și-au redus activitatea, după anularea zborurilor către și dinspre țările unde sunt focare de Covid-19.
British Airways și-a suspendat toate cursele către și dinspre Italia, țara europeană cea mai afectată de epidemia de coronavirus și a doua cea mai afectată din lume, după China. În Italia au fost raportate până acum peste 10.000 de cazuri de infectare și peste 630 de decese.
Ryanair și-a anulat zborurile către și dinspre
Italia până pe 9 aprilie, EasyJet a anulat mare parte a curselor către Italia,
iar Air France le-a redus la jumătate.
Spania a interzis toate zborurile către și dinspre Italia.
Norwegian Air Shuttle, a treia cea mai mare
companie low-cost din Europa, își reduce activitatea cu 15%, ca urmare a scăderii
cererii.
În SUA, American Airlines și Delta Air Lines
și-au redus numărul de zboruri.
Qantas, linia aeriană a Australiei, a anunțat zilele trecute că anulează un sfert din zboruri.
Iar directorul Korean Air a declarat că dacă
epidemia nu va fi frânată curând, compania va intra în faliment.
Flybe, cel mai mare operator de zboruri regionale din Europa, a intrat deja în colaps din cauza epidemiei de coronaviroză. Compania britanică și-a anunțat falimentul săptămâna trecută.
Și companiile aeriene din România sunt afectate de epidemia de coronaviroză.
Vezi și: Care sunt zonele rosii si zonele galbene cu coronavirus din Europa și din lume