Informatizata a Persoanei (DGEIP) au simplificat procedura de acordare a acestor documente in regim de urgenta. Eliberarea pasapoartelor in regim de urgenta se facea doar in urma unor audiente la sefii serviciilor de evidenta informatizata. Pana la 30 septembrie a.c., persoanele care doresc eliberarea urgenta a pasaportului pot inregistra cererile de urgentare, impreuna cu actele justificative o data cu cererea pentru eliberarea pasaportului, chiar la ghiseele de depunere a actelor. Daca se va constata ca nu exista motive intemeiate pentru solutionarea lor in regim de urgenta, lucratorii vor anunta solicitantului respingerea cererii.
Aceasta facilitate nu e aplicabila in cazul celor care au pierdut, deteriorat sau li s-a furat pasaportul si nici birourilor de pasapoarte din cadrul sectiilor de politie din Bucuresti (sectiile 4 6, 8, 12, 14, 17, 18, 21, 22).
Sunt considerate situatii de urgenta doar cele temeinic motivate (contracte de munca, seminarii, burse, decese ale unor rude in strainatate, citatii la procese in strainatate) dovedite cu acte.
in Bucuresti, dovezile de urgentare a eliberarii pasapoartelor se primesc si la ghiseele din corpurile B si E din str. Nicolae Iorga nr. 29, fara a mai fi necesara prezentarea in audienta.