În toată această perioadă, traficul rutier pe DN1, în zona șantierului, va fi deviat prin Câmpina, Cornu și Bănești pentru autoturisme, iar camioanele au la dispoziție varianta ocolitoare pe DN1A-Blejoi-Vălenii de Munte-Cheia-Săcele.
Lucrările de demolare a podului au început încă de luni seara, în zona șantierului fiind aduse zeci de utilaje și camioane pline cu nisip. Imediat ce circulația a fost închisă, nisipul a fost împrăștiat pe carosabil pentru a forma un covor protector. Se încearcă astfel evitarea distrugerii asfaltului de pe DN1 în momentul în care grinzile din beton vor fi dărâmate.
Întreaga procedură de demontare a podului este complet mecanizată, deși inițial se vorbea despre „lucrări de demolare prin explozie”. S-a renunțat la această variantă din cauza magistralei de gaz care trece prin imediata apropiere, riscurile fiind mult prea mari.
Istoricul podului
Podul de cale ferată, care va fi dărâmat acum, a fost construit în anul 1974, la acea vreme făcând legătura între Telega-Câmpina-Poiana Câmpina și stația CFR. Construcția este monitorizată de către reprezentanții CFR încă din anii 90, când au fost observate probleme serioase la unul dintre picioarele de sprijin care se află exact pe DN1.
În data de 24.09.2013, s-a luat măsura închiderii circulației feroviare pe această linie de cale ferată din cauza agravării deficiențelor, existând riscul de pierdere a stabilității structurii și de prăbușire a grinzilor ce se sprijină pe pila nr. 5 peste DN1.
De mai bine de zece ani, autoritățile locale au semnalat de nenumărate ori reprezentanților CFR problemele tot mai grave și evidente ale structurii care amenință să se prăbușească la orice viitură care se formează pe râul Prahova.
La ultima expertizare din anul 2018, s-a stabilit că sunt probleme la fundația podului, în mare parte provocate de filonul de sare care se află exact sub pod. Acest strat de sare este erodat încet, dar sigur de apele subterane, provocând mai multe alunecări de teren. Sarea a început să iasă la suprafață la doar câteva zeci de metri distanță de podul CFR. Acesta este și motivul pentru care unul dintre pilonii de susținere ai podului, care este poziționat exact pe axul DN1, s-a afundat în sol, iar pasarela a făcut o boltă vizibilă cu ochiul liber. Se vede clar cum grinzile s-au depărtat, ajungând să se sprijine doar pe o mică suprafață a bazei superioare a pilonului.
Achiziția lucrărilor de demolare a podului a fost lansată în ziua de 22 august 2022 pe sistemul electronic de achiziții de către Regionala CFR București, costul total al contractului fiind de 6.156.138,03 lei fără TVA, conform caietului de sarcini.
Durata lucrărilor de demolare este de 8 luni, din care proiectare – 3 luni și execuție – 5 luni.
Ministerul Transporturilor a emis în octombrie 2023 autorizația de desființare a podului CFR pe DN1 în zona Câmpina-Câmpinița, după ce, la sfârșitul anului trecut, atribuia contractul privind dezafectarea podului asocierii de firme Infra System Proiect și BETARMEX SRL. Valoarea contractului este 5,1 milioane lei fără TVA.