Cu toate că perioada reducerilor ar fi trebuit să înceapă pe 15 ianuarie, majoritatea magazinelor au dat startul promoţiilor imediat după Revelion
„A început sezonul reducerilor. Avem o reducere de până la 50% la trei sferturi dintre produse, deci preţurile sunt atractive. Ne aşteptăm să crească numărul clienţilor de la jumătatea lunii ianuarie. Aceste reduceri se aplică la haine, la genţi, la bijuterii, la accesorii şi vor fi valabile până la finalul lunii”, spune Cristina Neculae, reprezentantul unui important magazin de haine.
Şi la magazinele de bijuterii sunt reduceri cuprinse între 20 şi 70%, cele mai importante promoţii fiind la produsele pentru bărbaţi.
„Toate bijuteriile noastre sunt din argint, placate cu aur de 18 karate. La pandantivele pentru bărbaţi avem reduceri de până la 70%. Iar pentru brăţările bărbăteşti, de asemenea, avem reduceri de 50%, la achiziţionarea a trei bucăţi. Restul bijuteriilor au reduceri de 20%. Aceste reduceri sunt valavile până la epuizarea stocurilor”, a explicat Cerasela, reprezentantul unui magazin de bijuterii din Bucureşti.
Teoretic, din punct de vedere legal, începând cu data de 15 ianuarie şi până pe 15 aprilie inclusiv, magazinele pot vinde produsele de iarnă cu 50% – 90 % mai puţin. Practic însă, cei mai mulţi dintre comercianţi nu anunţă primăria şi preferă să meargă pe varianta promoţiilor care se pot face oricând în timpul anului, cu condiţia să nu se vândă sub preţul de achiziţie. Anul trecut, de exemplu, retailerii au anunţat că scad preţurile cu până la 90%. Inclusiv magazinele online şi outleturile au făcut aceste reduceri în perioada de după sărbătorile de iarnă. Cei mai experimentaţi cumpărători au învăţat deja obiceiul comercianţilor şi stiu că “reducerile” camuflate în “promoţii” încep, de fapt, mai devreme.
De exemplu, la un magazin unde se vând decoraţiuni interioare, sau accesorii, încă din prima zi de activitate din 2018 au fost reduse preţurile la majoritatea produselor.
„Avem reduceri de până la 50% la produsele de fashion, la accesoriile de modă şi la articolele pentru casă. Reducerile vor fi până la data de 15 februarie, atât online cât şi în magazin”, a precizat Raluca Linda, reprezentantul magazinului franţuzesc.
Iar în magazinele de parfumuri preţurile la mărcile importante au fost diluate la jumătate, în unele cazuri, astfel încât un parfum care costa peste 500 de lei luna trecută, acum e mai puţin de 300 de lei.
„Avem o mare varietate de reduceri. Începând cu data de 27 decembrie, până la 31 ianuarie, în limita stocului disponibil, o multitudine de brand-uri beneficiază de reduceri de până la 50%. De exemplu, parfumuri Armani, Versace, Givenchy, Nina Ricci, Hugo Boss, Emanuel Ungaro sunt printre cele care se vând la jumătate de preţ în această perioadă”, spune Mădălina Popescu, reprezentantul unui magazin de parfumuri din Bucureşti.
Ziarul libertatea a publicat în această toamnă un studiu care arată că există trei tipuri de consumatori: nomadul, jucătorul și negustorul. Studiul a fost realizat de Oracle. Acesta arată că 82% dintre consumatori vor să aibă posibilitatea de a returna o achiziție online, iar 52% vor oferte personalizate.
Conform studiului, există un tip de consumator care profită de un mix de puncte de angajament digitale şi fizice; un cumpărător experimentat, care caută experienţe comerciale noi, inovatoare şi bazate pe tehnologie; şi un vânător care ţine seama de preţ, mereu în căutarea celui mai bun raport calitate-preţ. Peste 40% dintre consumatorii chestionaţi în cadrul studiului consideră că ar fi fantastic dacă supermarketurile ar folosi tehnologia pentru a sugera o listă de cumpărături.
Rezultate Alegeri SUA – cine va fi noul președinte al Americii!