«Mă duc fără întrerupere la doctor»
Se pare că stomatologul a avut de suferit după accident. Într-o scrisoare adresată consului român la Washington, Kremer nota: “Am fost nevoit să port de atunci şi până în prezent un corset şi ghete ortopedice speciale, pentru care am cheltuit o mulţime de bani. De atunci, mă duc fără întrerupere la doctori de specialitate, sub al căror tratament mă aflu. Întrucât de pe urma acestui accident au rezultat o seamă de leziuni corporale şi, în afară de suferinţa mea fizică, s-a produs o pierdere substanţială a câştigurilor mele, justiţia oricărui stat obligă la repararea acestor daune care mi s-au cauzat”.
Dispus să mai lase din preţul cerut
Kremer a trimis şi o cerere de despăgubire către Ambasada României în SUA, în care îşi făcea cunoscute pretenţiile: “Cheltuieli rezultate de pe urma tratamentului medical imediat, medicină, plăţi pentru medic, fizioterapie, reabilitare, de la 4 mai 1971 până în prezent – 10.000 de dolari; pierderi materiale cauzate prin diminuarea puterii de exercitare a profesiunii mele de dentist – 40.000 de dolari; prejudicii morale (discontinuitatea relaţiilor şi activităţilor sociale), suferinţe fizice, incapacitarea de a mă putea bucura de viaţă – 50.000 de dolari”. Kremer însă era dispus să mai lase din preţ. “Aş dori să menţionez că în cazul în care autorităţile române vor acorda toată atenţia cererii mele şi se va trece fără de întârziere la compensaţia respectivă eu sunt dispus să îmi reduc pretenţiile de mai sus la o sumă mai modestă, dar nici într-un caz sub un total de 50.000 de dolari”.
Ancheta l-a scos vinovat pe şoferul autoturismului lovit
Senatorii americani i-au transmis lui Kremer că nu-l pot ajuta. Primul motiv a fost documentul semnat de Kremer după accident, din care reieşea că nu solicită despăgubiri, al doilea a fost că ancheta din România l-a scos vinovat de accident pe Ignaţiu Greiff, şoferul maşinii în care se afla Kremer. “Greiff a fost obligat să-şi schimbe declaraţiile, pentru că i s-a promis că-l vor lăsa să emigreze în SUA. Între timp, el şi familia lui au ajuns la San Francisco”, a explicat Kremer. Cu trecerea anilor, Kremer a renunţat să se mai bată pentru despăgubiri şi a murit neconsolat, la 89 de ani, în mai 1987.
A trecut pe roşu şi a intrat în uşa din spate
Într-o scrisoare adresată Ambasadei României la Washington, Kremer descria pe larg cum s-a petrecut accidentul de circulaţie provocat de Valentin Ceauşescu.
Valentin“În seara zilei de 4 mai anul 1971, aflându- mă în maşina dluiIgnaţiu Greiff, care îmi era prieten, am suferit un accident de maşină de pe urma căruia m-am ales cu leziuni corporale tratate de urgenţă la Spitalul român I.C. Frimu din Bucureşti. Din procesele verbale încheiate la faţa locului accidentului de către organele de poliţie a circulaţiei capitalei Bucureşti, rezultă că maşina în care mă aflam eu a fost lovită de o maşină care a depăşit ilegal stopul, nerespectând semnalul roşu al semaforului. Din nenorocire, cum am relatat mai sus, conducătorul maşinii care a ciocnit maşina în care mă aflam eu a fost un cetăţean român, anume dl Valentin Ceauşescu, fiul Conducătorului Statului Român. Eu doresc însă să notez că eu eram un simplu pasager al unei maşini mici Gordini Renault, cu patru uşi. Eu sunt un om înalt şi ca să intru la înălţimea mea (1.85 m) în acest Gordini Renault a trebuit să mă aşez la început într- o parte perpendiculară pe direcţia maşinii… Maşina în care mă aflam eu, extrem de mică şi de uşoară, înaintând pe stradă prin ploaie, care cădea în- tr-un mod torenţial, a fost izbită de maşina dlui Valentin Ceauşescu, care era un Renault 16, maşină mult mai mare şi mai grea decât maşina în care mă aflam eu. Maşina fiind izbită la uşa din spate, din cauza forţei, uşa din faţă s-a deschis imediat, maşina s-a învârtit 180° şi eu am început să alunec şi să cad afară, din care cauză am atârnat în aer, rupându- mi trunchiul… Eu m-am ales cu lovituri la frunte în două locuri, cu răni la ceafă şi peste tot corpul… Din cauza loviturilor am căzut în inconştienţă. Când mi-a revenit pentru o clipă, m-am trezit aşezat în scaunul din spate, având în faţă pe dl Valentin Ceauşescu, pe lângă care erau şi o seamă de miliţieni”.
«Nu poţi câştiga împotriva fiului preşedintelui ţării»
La un an după accident, Kremer revenea în România pentru o audienţă la Nicolae Ceauşescu. Ignorat de acesta, Kremer a vrut să-şi caute un avocat, pentru a-l da în judecată pe Valentin. Nimeni nu a dorit să-l reprezinte.
Kremer a revenit la Bucureşti, în speranţa că va fi primit de Ceauşescu. Øn prealabil, îi scrisese acestuia. “Am onoarea de a vă solicita o audienţă, pe cât posibil şi la orice dată între 23-30 iulie 1972. Vă asigur că ştiu cât este de preţios timpul Domniei Voastre, însă sper că îmi veţi acorda câteva minute într- o chestiune foarte importantă”. Cât a stat la hotel, Kremer a fost vizitat de un oficial din Ministerul de Externe, care l-a sfătuit să se reîntoarcă în SUA, asigurându- l că va fi despăgubit. Nu s-a întâmplat aşa, iar Kremer a început să trimită scrisori către diverşi senatori şi chiar către Departamentul de Stat, solicitând ca, în calitate de cetăţean american, să fie ajutat. El încerca să demonstreze că de unul singur îi este imposibil să reuşească, pentru că “în timp ce aşteptam audienţa la Ceauşescu, mi-am căutat un avocat. Dar fără speranţă, toţi m-au refuzat. Toţi îmi spuneau acelaşi lucru : «Nu poţi câştiga împotriva fiului preşedintelui, nu contează dacă dreptatea este de partea ta»”.
Credeai că s-a spus totul despre familia Ceaușescu? Te-ai înșelat! Începând de astăzi, Libertatea îţi aduce o serie de povești fabuloase despre membrii familiei care a condus România până în decembrie 1989! Citește în Libertatea de mâine despre un alt accident produs de Valentin Ceaușescu, în România, pe când conducea o mașină sport de lux