Descrisă drept ”pionieră” și ”eroină”, Ellis a efectuat mii de ore de zbor. Ea a transportat pe liniile frontului peste 1.000 de aparate de zbor, în calitate de membră a Serviciului de Transport Auxiliar (ATA).
La începutul celui de-al Doilea Război Mondial, femeilor nu le era pemis să piloteze aeronave militare, dar situația s-a schimbat în 1940. Astfel, ea a decis să se înromeze, după un an, când a auzit la radio că sunt disponibile posturi pentru femei pilot.
Mary Ellis, născută Wilkins, s-a născut într-o familie de fermieri din Brize Norton, Oxfordshire, în 1919 și a învățat să piloteze la un club aviatic din zonă.
După ce a aflat că a fost admisă în ATA, ea s-a antrenat la Școala de Aviație Centrală, iar până la finalul răboiului a efectuat peste 1.100 ore de zbor. A fost una dintre cele 168 de femei pilot, dintr-un efectiv total de 1.320 de piloți, care au servit în ATA.
„Când am mers să preiau primul avion, un bărbat care mă ajuta cu parașuta m-a întrebat câte aeronave de acel tip am mai pilotat. Am spus că este prima, iar el aproape că a murit din cauza șocului și a căzut din avion”, a spus ea pentru CNN într-un interviu în luna aprilie.
După sfârșitul războiului, Ellis s-a întors în localitatea de origine și a continuat să se ocupe de agricultură, până în 1950, când s-a mutat pe Insula Wight, unde a lucrat ca manager al Aeroportului Sandown până în 1970.
FOTO: HEPTA
În 1961, ea și-a unit destinele cu pilotul Don Ellis și au locuit împreună în apropiere de aeroport până la moartea acestuia, în 2009.
La începutul lui 2018, femeia a fost desemnată cetățean de onoare al Insulei Wight, fiind descrisă de președintele consiliului local, Dave Stewart, drept ”o eroină naţională, internaţională şi a insulei”.
În prezent, doar trei femei care au servit în al Doilea Război Mondial mai sunt în viață în Marea Britanie.
CITEȘTE ȘI: VIDEO EXCLUSIV/ Antonia a învățat să facă economii din adolescență.”E bine să ai acolo un ban pus de-o parte”
FOTO: HEPTA