Proiectul, dacă va fi adoptat de Parlament, va crea posibilitatea ca absolvenţii de şcoli postliceale sanitare să îşi poată echivala studiile, în învăţământul superior, în programele de licenţă de asistent medical generalist.
Astfel, universitatile vor stabili, în funcție de curricula de școală postliceală, creditele transferabile pentru învățământul superior, existând totuși o diferență necesară. Absolvenții de invățământ postliceal vor face aceste diferențe care vor rezulta din evaluările pe care le vor realiza universitățile, pentru a ajunge la nivelul colegilor care au absolvit studii superioare.
Pentru cei care sunt absolvenţi de şcoli postliceale, ca să îşi poată continua studiile, este obligatoriu să fie deţinătorii diplomei de bacalaureat. Astfel, cei care doresc să îşi continue studiile trebuie să participe la examenul de admitere în programul de licenţă, organizat de Facultăţile de medicină în programele numite asistent medical generalist.
”După ce au trecut examenul de admitere, pentru acești absolvenți de post-liceală se creează posibilitatea recunoaşterii fie a practicii, fie a unora dintre cunoştinţele sau competenţele pe care le-au acumulat fie în şcoală, fie în practica medicală, pe baza unei metodologii generale aprobate prin ordin de ministru”, a explicat Ecaterina Andronescu, preşedintele Comisiei de învăţământ a Senatului.
Metodologia va fi iniţial convenită de toate universităţile de medicină şi farmacie din România, și va cuprinde criteriile, exigenţele fiecărui tip de universitate în parte. Inițiatorii au dorit, astfel, eliminarea discriminării pe care o reclamă asistenții medicali cu studii postliceale.
Raportul comun al celor două comisii va fi supus votului plenului Senatului, vot decizional, în acest caz.