UPDATE 14 aprilie, 13.50: Circulația feroviară între stațiile Bănița – Merișor, pe firul I, a fost redeschisă vineri, trenurile circulând pe acest interval cu o restricție de viteză de 30 km/h, se arată într-un comunicat al Companiei Națională de Căi Ferate CFR SA. „Echipele feroviare au finalizat prima etapă a operațiunilor de intervenție între stațiile Bănița și Merișor prin ridicarea locomotivei și a vagoanelor răsturnate, refacerea în totalitate a liniei de cale ferată, a liniei de contact și a suprastructurii podului. În paralel cu reluarea traficului feroviar pe un fir, se vor desfășura în continuare lucrările de reparații la linia de cale ferată și la suprastructura podului și pe firul II„, se arată în comunicat.
UPDATE 13 aprilie, 11.55: Deraierea trenului privat de marfă între stațiile Bănița și Merișor din județul Hunedoara se încadrează ca accident grav, iar la nivelul Agenției de Investigare Feroviară Română (AGIFER) a fost constituită o comisie care a declanșat procedura de investigare a accidentului, în care au decedat mecanicul de locomotivă și ajutorul său, potrivit raportului preliminar întocmit de AGIFER.
„Deraierea locomotivei de remorcare EA 759 și a primelor 14 vagoane din compunerea trenului de marfă nr. 50457 (aparținând operatorului de transport feroviar SC Unicom Tranzit SA), având ca urmare decesul mecanicului și mecanicului ajutor, se încadrează ca accident grav, conform art. 7, alin. (2), lit. a) din Regulamentul de investigare a accidentelor și a incidentelor, de dezvoltare și îmbunătățire a siguranței feroviare pe căile ferate și pe rețeaua de transport cu metroul din România, aprobat prin HG nr. 117/2010. Având în vedere cele prezentate, în temeiul art. 19, alin. (1) din Legea nr. 55/2006 privind siguranța feroviară, coroborat cu art. 48, alin. (1) din Regulamentul de investigare a accidentelor și incidentelor, de dezvoltare și îmbunătățire a siguranței feroviare pe căile ferate și pe rețeaua de transport cu metroul din România, aprobat prin HG nr. 117/2010, la nivelul Agenției de Investigare Feroviară Română a fost constituită o comisie de investigare pentru strângerea și analizarea informațiilor cu caracter tehnic, stabilirea condițiilor, inclusiv determinarea cauzelor și emiterea unor recomandări de siguranță în scopul prevenirii unor accidente similare și îmbunătățirii siguranței feroviare„, se menționează în document.
UPDATE 9 aprilie 10:00 Circulația trenurilor pe calea ferată este în continuare oprită. Linia este distrusă pe ambele fire, pe o distanţă de 200 de metri, în zona accidentului ferovia, iar circulaţia trenurilor va fi deviată până la finalizarea anchetei.
UPDATE 18:45 Trenul de marfă care a deraiat ar fi rămas fără frâne, după cum rezultă din primele cercetări efectuate la faţa locului de către Inspectoratul Teritorial de Muncă Hunedoara.
În urma accidentului, mecanicul şi ajutorul său, doi bărbaţi cu vârstele de 51 şi respectiv 67 de ani, au decedat.
Potrivit şefului ITM Hunedoara, Adrian Bozdog, cei doi au anunţat prin staţia radio că frânele au cedat şi au solicitat cale liberă.
„Sistemul de frânare a cedat. Mecanicii au anunţat prin staţie, la Staţia Feroviară Merişor, că vor veni fără frâne şi să le dea drumul până vor reuşi să încetinească sau vor avea un moment în care vor putea încetini garnitura”, a declarat inspectorul-şef al ITM Hunedoara.
UPDATE 18:00 Agenţia de Investigare Feroviară (AGIFER) va ancheta accidentul produs sâmbătă între staţiile Baniţa şi Merişor, pe secţia de circulaţie Petroşani – Simeria (Regionala Timişoara), informează CFR SA.
UPDATE 16:22 Potrivit reprezentanților ISU, locomotiva este grav accidentată, sunt 8 vagoane deraiate, iar medicul de la fața locului a confirmat decesul celor două persoane din locomotivă.
Garnitura de tren, care aparținea unui operator privat, a deraiat între stațiile Banița și Merișor. Dintre cele 16 vagoane ale trenului, 14 au deraiat, iar șase din acestea și locomotiva au căzut într-o prăpastie adâncă de zece metri.
Traficul feroviar a fost blocat între Simeria și Petroșani.
Foto: IGSU
Conform martorilor care au ajuns la fața locului, cei doi mecanici au fost prinși în cabina locomotivei și nu dau semne de viață.
ISU Hunedoara a intervenit cu două autospeciale de descarcerare. La locul accidentului s-au deplasat și trei echipaje SAJ, o autospecială de stingere, și o ambulanţă SMURD.
Zona în care au deraiat vagoane trenului de marfă este greu accesibilă.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro