Aeroportul Otopeni a avut în luna mai 1.122.749 de călători, arată datele AAR, în condițiile în care în primele trei luni ale anului, același aeroport avusese aproape două milioane de călători. Informația a apărut anterior pe pagina de Facebook Boarding Pass, specializată pe chestiuni legate de aviație, zboruri etc.
Pe locul secund în luna mai se află Aeroportul Internațional Avram Iancu din Cluj, cu 241.694 de călători, urmat de cel din Iași, cu aproape 160.000 de călători.
Pe locul 4 se află aeroportul Timișoara – cu 114.523 de călători. De altfel, acestea sunt și aeroporturile cu cele mai multe curse ale companiilor mari sau de tip low-cost, apoi urmând un pluton de aeroporturi cu sub 100.000 de pasageri: Suceava – 74.000, Sibiu – 58.000, Bacău – 56.000, Craiova – 47.000.
Numărul pasagerilor scade chiar sub pragul de 20.000: Tg. Mureș – 15.300, Oradea – 9.300, Constanța – 8.200, Satu Mare – 6.300, Maramureș – 5.000.
Pe cel de-al doilea aeroport din București, Băneasa, au ajuns în luna mai doar 834 de pasageri, după finalizarea lucrărilor de modernizare din ultimii ani. Pe Băneasa ar urma însă să aterizeze în jur de un milion de pasageri, anunța în noiembrie anul trecut directorul general al Companiei Naționale Aeroporturi București, George Dorobanțu, citat de Digi 24.
„Pe termen lung, vrem să ajungem la o capacitate anuală de aproximativ un milion de pasageri, poate chiar mai mare, iar targetul nostru este să ne axăm pe zborurile business şi pe cele charter. Putem opera doar în intervalul orar 6 dimineaţa – 10 seara, adică doar pe anumite segmente de pasageri. Un alt obiectiv este ca acest aeroport să fie un buffer pentru Otopeni, în perioadele aglomerate, care să preia o parte din zborurile de pe Otopeni”, preciza acesta.
Doar 21 de pasageri la Tulcea, în primele trei luni
Pe ultimele două locuri în topul traficului de pasageri în luna mai, potrivit datelor AAR, se află aeroportul din Arad, cu 98 de pasageri și cel din Tulcea, cu doar 4 pasageri. De altfel, Tulcea a avut 21 de pasageri în primele 3 luni ale anului și 73 tot anul trecut.
Potrivit PRO TV, aeroportul din Tulcea, aflat la 15 km de oraș, este operațional din 1952. În 2017 a fost închis, iar doi ani mai târziu a intrat într-un proces de modernizare cu 12 milioane de euro. Cu alte şapte milioane de euro s-a ridicat un terminal de sosiri după cerinţele Schengen.
Potrivit situației financiare a aeroportului, acesta a avut anul trecut un profit de circa 30.000 de euro.
Foto: Agerpres
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro