Mai mult, pe toate drumurile publice din România, inclusiv cele vicinale, ar trebui să putem circula, tot teoretic, cu cel puţin 50 de kilometri pe oră. Menţionăm că ceea ce îndeobşte este definit drept ”drum forestiere” nu intră în categoria drumurilor publice.
La nord de Bucureşti, pe DJ 101D, între satul Merii Petchii, comuna Nuci, şi intersecţia cu DJ 100B, pe o distanţă de aproximativ cinci kilometri, nu numai că nu poţi să rulezi cu viteza mai sus menţionată, dar dacă ţi la maşină, ar fi bine să nu o duci deloc acolo – adică e dezastru. Am solicitat lămuriri de la Consiliul Judeţean Ilfov, dar nu am primit răspuns. De curiozitate, am sunat şi la primăria Nuci, unde o doamnă ne-a spus că primarul nu este în primărie, dar că DJ 101D: ”Nu e drum judeţean!” Noi am insistat spunând că e pe harta rutieră, la care ea a răspuns: ”Vi se pare… e harta veche…” Menţionăm că un drum nu îşi modifică statutul decât prin Hotărâre de Guvern.
Tot dezastru este şi pe DJ 603, la sud-vest de Capitală, între comunele Naipu şi Uzunu, judeţul Giurgiu: ”Între Naipu şi Schitu nu s-a asfaltat niciodată, doar de la Stoeneşti încolo e asfalt de pe timpul lui Ceauşescu, dar e amărât rău, nu s-a mai lucrat la el din 1989”, ne-a spus Ion Negrea, 61 de ani, din localitatea Schitu.
Din păcate nici pe DJ 411, între Călugăreni şi Iepureşti, nu poţi schimba din viteza întâi, dacă nu vrei să-ţi rupi autoturismul în două. Pentru şpfer, este un drum care străbate degeaba un peisaj foarte frumos între colinele împădurite din Giurgiu – pentru că trebuie să stea tot timpul cu ochii în şosea.