– Drumul Naţional 2, Bucureşti- Buzău-Bacău-Suceava-Siret, care străbate Muntenia şi Moldova, este cel mai periculos din ţară. Statisticile poliţiştilor arată că nu mai puţin de 139 de persoane au murit anul trecut pe DN 2, iar alte 224 au fost grav rănite. Punctele negre ale acestui traseu au fost la km 18 (după localitatea Afumaţi), la km 31(după localitatea Sineşti), la km 89 (între localităţile Limpeziş şi Costeşti), la km 104 (zona oraşului Buzău) şi la km 129 (între localitatea Sudiţi şi municipiul Râmnicu Sărat).
– Pe locul doi în topul drumurilor periculoase este DN 1, Bucureşti-Ploieşti-Braşov-Cluj-Oradea, unde 114 persoane şi-au pierdut viaţa în accidente, iar alte 333 au fost grav rănite. Pe acest tronson, punctele cele mai periculoase au fost la km 43 (intrarea în localitatea Pucheni), la km 47 (între localităţile Pucheni şi Româneşti), la km 68 (înainte de intrarea în localitatea Movila Vulpii) şi la km 90 (după intrarea în Câmpina).
DN 6, pe locul trei în top
– Un alt sector periculos este DN 6, Bucureşti-Roşiorii de Vede-Craiova-Caransebeş-Timişoara, care ocupă locul trei ca număr de accidente soldate cu victime. Anul trecut, în această zonă, 96 de persoane au murit, iar alte 144 au fost grav rănite. Punctele “fierbinţi” ale acestui segment de drum au fost la km 258 (înainte de oraşul Filiaş) şi la km 397 (după localitatea Plugova).
Vinerea, ziua cea mai neagră
Potrivit statisticii întocmite de Poliţia Rutieră, în 2010, cea mai însângerată zi din săptămână a fost vinerea.
Pe de altă parte, în luna august, în care oamenii vin şi pleacă din concediu, poliţiştii rutieri s-au confruntat
cu 938 de evenimente rutiere grave.
Pietonii, principalii vinovaţi de producerea accidentelor rutiere
Anul trecut, traversarea neregulamentară a reprezentat principala cauză a producerii accidentelor rutiere.
Astfel, în 2010, pe şoselele României au avut loc nu mai puţin de 2.482 de accidente cauzate din vina pietonilor. De cele mai multe ori, aceştia folosesc scuze puerile pentru a ieşi basma curată dintr-un accident rutier produs din vina lor. Însă acest lucru se întâmplă în cazurile fericite, atunci când incidentul nu este soldat cu decesul persoanei care din comoditate alege să treacă strada printr-un loc nepermis.
Astfel, în timp ce majoritatea pietonilor îşi motivează decizia de a traversa strada printr-un loc nepermis prin faptul că se grăbesc, alții folosesc tot felul de scuze. Unii spun că le este greu să urce o pasarelă
amenajată special pentru traversare sau să treacă printr-un pasaj pietonal în care pot da peste tot felul de persoane dubioase sau drogate. Toate acestea însă nu fac decât să mărească numărul victimelor accidentelor rutiere produse evident din vina pietonilor.
Învaţă-ţi copilul regulile de circulaţie!
Pentru a evita tragediile, este bine ca toți copiii să înveţe de mici când, cum şi pe unde trebuie să traverseze strada.
Poliţiştii vă recomandă să-l obişnuiţi pe copil:
– să traverseze drumul public prin locurile special amenajate şi semnalizate corespunzător;
– după coborârea din mijloacele de transport public să nu traverseze prin faţa sau prin spatele acestora. Traversarea se poate face după plecarea lor din staţie prin locurile rezervate trecerii;
– să traverseze drumul public numai la culoarea verde a semaforului electric, după o temeinică asigurare şi după ce sunt siguri de faptul că şoferii au observat intenţia lor;
– să aştepte sosirea autobuzului, troleibuzului sau tramvaiului pe trotuar sau pe refugiile special amenajate;
– să nu prelungească timpul de traversare a drumului public, să nu se oprească şi nici să se întoarcă din drum, pe trecerile pentru pietoni care nu sunt prevăzute cu semafoare.