Fotografia publicată este făcută la sediul central al ANAF Iași, aflat în centrul orașului, unde sunt și o parte dintre ghișeele de relații cu publicul, dar o bună parte din relația cu contribuabilii este gestionată de ANAF la altă adresă.

Bodea a scris că a observat „munți de hârtii depozitate în zona ghișeelor” și acuză că instituția nu este digitalizată și că oricine putea avea acces la documentele respective pentru a le sustrage sau distruge.

„Birocrația
generează o cantitate uriașă de documente, iar instituțiile sunt
obligate să le păstreze un anumit timp. În cazul de față, avem
în primul rând însă o problemă majoră legată de
confidențialitatea datelor contribuabililor, câtă vreme oricine
aflat în trecere ar putea să sustragă un teanc de documente!
România munților de documente trebuie să dispară! Costurile de
prelucrare și arhivare a hârtiilor sunt uriașe atât ca forță de
muncă, cât și ca asigurare a spațiilor de depozitare!”, a
declarat Marius Bodea.

„Este o situație provizorie”

Contactat de Libertatea, Paul Ciobanu, director al ANAF Iași, spune că documentele sunt pregătite pentru arhivare și susține că nu le va lua nimeni de acolo.

„Sunt documente care sunt pregătite de colegii noștri pentru a fi duse în arhivă, sunt de câteva luni scoase pe rând. Nu sunt informații cu caracter personal și este o situație provizorie, nu le va lua nimeni de acolo. Spațiul nostru de arhivare la sediu este limitat, de aceea ne pregătim să le ducem spre arhivare, colegii noștri se sufocă sub documente, nu mai e loc în birouri”, a declarat Paul Ciobanu, director al ANAF Iași.

Totodată, acesta a mai precizat că o parte dintre documente sunt depășite și vor fi supuse casării, urmând a se întruni o comisie în acest sens în perioada următoare.

 
 

Urmărește-ne pe Google News