Înființarea unei firme de tip SRL înseamnă, chiar și în 2024, destul de multă birocrație. Tocmai de aceea, foarte mulți antreprenori la început de drum preferă să solicite ajutorul specialiștilor în domeniu.

Acte necesare pentru înființare SRL în 2024 și pași importanți de urmat

Până să ajungi să depui un dosar cu acte necesare pentru înființarea SRL, trebuie să știi că sunt câteva etape foarte importante ce necesită a fi parcurse. Iată care sunt acestea:

Alegerea obiectului de activitate și stabilirea codului CAEN

Clasificarea obiectului de activitate în funcție de codul CAEN este unul dintre cei mai importanți pași de urmat pentru înființarea SRL, în 2024. Este bine să te gândești de la început atât la activitatea principală a firmei tale, cât și la domeniile secundare ce pot fi incluse, pentru a evita, astfel, să reiei drumurile și birocrația.

Denumirea firmei nou-înființate

Nu poți depunele actele necesare pentru înființare SRL fără a stabili clar denumirea firmei. Titulatura va apărea pe toate documentele oficiale și este foarte important să nu mai existe una identică.

În acest sens, pentru înființarea unui SRL, un pas preliminar este depunerea unei cereri de verificare a disponibilității şi/sau rezervarea denumirii firmei (original) – formular, completată cu 3 denumiri în ordinea preferinţelor, respectiv de verificare disponibilitate şi rezervare emblemă (dupa caz).

VEZI GALERIA  FOTOPOZA 1 / 3

Sediul social al firmei

Nu îți poți înființa o societate fără a avea un sediu social, indiferent cât de mică este afacerea ta. Acesta va fi trecut pe toate documentele și, în plus, pe adresa sediului social vor fi trimise toate comunicările din partea autorităților statului sau din partea altor persoane fizice sau juridice.

Actul constitutiv

Poate cel mai important dintre actele necesare pentru înființarea de SRL este actul constitutiv. Acesta este documentul care atestă înființarea societății și chiar reglementează organizarea și modul de funcționare a acesteia. Fiind un act foarte restrictiv, cu o formă și un conținut clare, este bine să apelezi la specialiști în domeniu pentru întocmirea lui. În caz contrar, un act contitutiv neconform sau incomplet îți poate crea probleme ulterior.

Acte necesare pentru înființare SRL în 2024. Ce conține dosarul pentru Registrul Comerțului

Lista cu actele necesare înființate SRL în 2024, publicată pe site-ul Oficilui Naţional al Registrului Comerțului, conține următoarele:

  1. Cererea de înregistrare (original) – formular;
  2. Anexa privind înregistrarea fiscală – formular şi, după caz, Anexa privind investiţia străină  – formular;
  3. Declaraţia-tip pe propria răspundere cu privire la îndeplinirea condițiilor de funcționare/desfășurare a activității pentru sediul social și/sau sedii secundare sau, după caz, la terți – formular;
  4. Dovada verificării disponibilităţii şi rezervării denumirii firmei;
  5. Actul constitutiv (original) – (Modele acte constitutive: SRL asociat unic, SRL mai mulți asociați);
  6. Documentul care atestă dreptul de folosinţă asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social și, dacă este cazul, înscrisul care atestă dreptul de folosinţă asupra spaţiului cu destinaţie de sediu secundar;
  7. Actele de identitate ale fondatorilor, administratorilor, cenzorilor sau auditorilor persoane fizice (copie certificată de parte);
  8. După caz, declaraţia pe propria răspundere a persoanei fizice cetăţean străin în nume propriu sau ca reprezentant al persoanei juridice străine care nu este înregistrată fiscal în România, în original şi, după caz, traducerea realizată de un traducător autorizat;
  9. Informaţiile din cazierul fiscal al persoanelor fizice care au obligația prezentării certificatului de cazier fiscal (obținute de către ORCT, din oficiu, de la ANAF), în original;
  10. Dacă este cazul:
    • actele de înregistrare ale fondatorilor, administratorilor, cenzorilor persoane juridice (copie certificată);
    • avizul asociaţiei de proprietari privind schimbarea destinaţiei imobilelor colective cu regim de locuinţă, prevăzut de Legea nr. 196/2018 (completat pe formular – tip – original);
    • mandatul pentru persoana abilitată să semneze actul constitutiv în numele şi pe seama fondatorului persoană juridică (copie certificată);
    • dovada autorizațiilor sau avizelor eliberate de autoritățile competente ca o condiție prealabilă înmatriculării/înregistrării în registrul comerțului, când emiterea unor astfel de autorizații sau avize este prevăzută de lege, respectiv dovezile privind îndeplinirea condițiilor prevăzute prin legi speciale, corespunzător domeniului de activitate (în original sau copie certificată);
    • dovada privind împuternicirea persoanei desemnate să îndeplinească formalitățile legale (original);
  11. Declarație privind beneficiarul real al persoanei juridice; formular – tip;
  12. Dovezile privind plata tarifului legal.

După verificarea dosarului și validarea actelor depuse, poți ridica de la Registrul Comerțului următoarele documente:

  • Certificatul de Înregistrare a firmei,
  • Hotărârea Tribunalului Judecătoresc de pe lângă Oficiul Național al Registrului Comerțului și Certificatul Constatator.

Odată obținute aceste acte necesare poți spune că ai terminat procesul de înființare SRL.

Citește și: PFA sau SRL? Care este pasul următor pentru afacerea ta?

Urmărește-ne pe Google News