Într-o postare publicată pe pagina de Facebook a Active Watch, organizația susține că a analizat reclamele difuzate pe mai multe posturi de televiziune și, conform datelor centralizate, cele mai multe spoturi de promovare au fost plătite de Primăria București condusă de Gabriela Firea, de Primăria Sector 3 reprezentată de Robert Negoiță, de Primăria Municipiului Brașov, aflată sub păstorirea liberalului George Scripcaru și de Consiliul Județean Brașov.
Organizația subliniază ceea ce și ziarul nostru a arătat, în materialul referitor la sutele de reclame plătite de Primăria București publicat ieri, și anume că nu există o reglementare clară a acestui tip de publicitate în perioada campaniei electorale.
În contextul campaniei electorale în derulare, considerăm că aceste materiale de promovare asigură un ascendent de vizibilitate actualilor primari în funcție, care sunt, în același timp, și candidați pentru un nou mandat.
Active Watch:
ONG-urile care au sesizat CNA mai susțin că difuzarea acestui tip de materiale în plină campanie electorală “alimentează suspiciunile publicului asupra independenței editoriale și profesionalismului jurnaliștilor care, în această perioadă, ar trebui să vină în sprijinul alegătorilor cu informații relevante privind activitatea și probitatea candidaților (…).”.
Din aceste motive, Active Watch a cerut Consiliului să analizeze speța și să suspende reclamele în cele două săptămâni de campanie electorală care au rămas.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro