Cuprins:
Vânzările de Black Friday din acest an vor avea o importanță mai mare după ce unii dintre cei mai mari retaileri din Statele Unite, precum Target, Macys, Kohls, Gap și Nordstrom, au raportat recent încetinirea vânzărilor din cauza presiunii pe care inflația o pune pe consumatori.
Executivii din retail se așteaptă la o întoarcere către tiparele de shopping de dinainte de pandemie, scrie CNBC.
Oamenii caută reduceri mai mari
Un număr record de persoane din SUA sunt așteptate să facă cumpărături în weekend, conform Federației Naționale a Retailului.
Marile lanțuri din domeniu se află sub o presiune intensă de a avea performanțe, după ce mai multe dintre acestea au raportat încetinirea vânzărilor înainte de intrarea în sezonul de cumpărături de Sărbători.
Jeff Gennette, șeful retailerului de haine Macys, unul dintre cei mai mari din SUA, spune că oamenii au vizitat în continuare magazinele, dar aceste vizite nu s-au transformat în achiziții.
La Best Buy, cel mai mare retailer de electronice din SUA, directoarea executivă Corie Barry a spus că acum clienții sunt mai interesați de reduceri decât de obicei.
„Jocul de-a șoarecele și pisica”
„Oamenii sunt dornici să aștepte și să fie răbdători. Jocul de-a șoarecele și pisica privind discounturile a revenit, iar consumatorii vor câștiga în final”, spune Rob Garf, vicepreședinte al Salesforce, o companie de software care produce programe de managementul clienților și urmărește vânzările.
Apetitul mai mare pentru reduceri crește așteptările pentru un weekend cu vânzări mai mari de Black Friday.
Marii retaileri generaliști precum Walmart și Target au fost închiși joi, zi liberă în SUA, unde se serbează Ziua Recunoștinței.
Număr-record de oameni la cumpărături
Totuși, un număr-record de 166,3 milioane de oameni sunt așteptați să facă achiziții în weekendul de Black Friday în SUA.
Acesta se întinde de la joia de Ziua Recunoștinței, trece prin promoțiile de Black Friday și include și Cyber Monday, prima luni de după weekend.
Numărul este cu 8 milioane mai mare decât în urmă cu un an și este cea mai mare estimare decât asociația din retail a început să evalueze datele, în 2017.
Retailerii și analiștii anticipează un sezon de vânzări de Sărbători fără performanțe notabile, în care vânzările cresc din cauza prețurilor mai mari, nu din cauza apetitutului pentru cumpărături.
Federația Națională a Retailului prezice o creștere între 6% și 8%, incluzând aici și un impuls din partea nivelului record al inflației.
Experiențele, la concurență cu achizițiile
Călătoriile și experiențele concurează la rândul lor mai puternic pentru portofelele americanilor, pe măsură ce îngrijorările privind pandemia de COVID scad.
Marile companii din retail au raportat în cadrul rezultatelor financiare o schimbare către stilul prepandemic de cumpărături, după ce în ultimii doi ani oamenii au făcut cumpărăturile de sărbători mult mai devreme, din cauza îngrijorărilor că acestea nu ajung la timp, din cauza întârzierilor de pe lanțurile logistice și a porturilor congestionate.
De asemenea, cumpărăturile online au crescut masiv, ceea ce a făcut ca în ultimii ani multe bunuri să dispară din stoc.
În acest an retailerii au început din nou campaniile mai devreme, dar le-au ghidat către vânzarea produselor aflate în exces și pentru consumatorii aflați în căutare de bunuri ieftine.
Amazon a ținut o sesiune de reduceri în octombrie, similară Prime Day din vară, iar Target și Walmart au avut același gen de promoții.
La Best Buy, vânzările din octombrie au fost mai mici decât în același interval ca anul trecut.
Compania se așteaptă ca acum clienții să cheltuie mai mult de Black Friday, Cyber Monday și în cele două săptămâni de dinaintea Crăciunului.
Vremea și alegerile au influențat achizițiile
Și alți factori au afectat cererea în octombrie și noiembrie. Retailerii de modă Gap și Nordstrom au spus că vremea neobișnuit de caldă din toamnă i-a făcut pe oameni să amâne achiziția de haine groase de iarnă.
De asememea, unii dintre americani au amânat achizițiile din cauza alegerilor din SUA și a incertitudinilor.
Un start slab al vânzărilor de sărbători ar fi un semnal de alarmă asupra sănătății financiare a consumatorilor. Retailerii sugerează că oamenii încep să consume din economii și pe cardurile de credit.
Când se ține Black Friday
Black Friday se ține după Ziua Recunoștinței din Statele Unite.
Aceasta este ultima joie din luna noiembrie, astfel că Black Friday ar trebui să fie în ultima vineri din lună.
În România, majoritatea retailerilor au ținut Black Friday pe 11 noiembrie, pentru ca achizițiile să ajungă la oameni până la 1 decembrie, când e zi liberă în România.
Alți retaileri, în special lanțuri de electronice și hipermarketuri, țin reducerile de Black Friday timp de o lună, pentru a evita aglomerațiile în magazine.
La ce secție de votare votezi duminică și cum poți vota dacă nu ești în localitatea de domiciliu pe 24 noiembrie la alegerile prezidențiale!