Gigantul de îmbrăcăminte sport a susținut că cele patru dungi ale mărcii de lux Thom Browne Inc sunt prea asemănătoare cu cele trei dungi ale sale.
Browne s-a apărat și a spus că este puțin probabil ca cumpărătorii să confunde cele două mărci, deoarece, printre alte motive, a lui avea un număr diferit de dungi, scrie BBC.
Adidas plănuise să ceară despăgubiri de peste 7,8 milioane de dolari, dar un juriu din New York a fost de partea lui Browne.
Desenele lui Browne prezintă adesea patru dungi orizontale paralele, care înconjoară brațul unei haine sau, așa cum se vede frecvent chiar la creator, o șosetă. Modelele Adidas prezintă adesea trei dungi.
Echipa de avocați a lui Browne l-a descris ca pe cel defavorizat, care se confruntă cu o corporație uriașă și a susținut că cele două mărci servesc clienți diferiți.
Îmbrăcămintea sport nu domină creațiile lui Thom Browne Inc, iar producția sa este destinată clienților bogați. De exemplu, o pereche de jambiere de compresie pentru femei costă 680 de lire sterline, în timp ce un tricou polo este 270 de lire sterline.
Avocații lui Browne au susținut, de asemenea, că dungile sunt un design comun.
În timp ce Adidas a lansat acțiuni în justiție în 2021, bătălia dintre cele două companii datează de mai bine de 15 ani.
În 2007, Adidas s-a plâns că Thom Browne folosea un design cu trei dungi pe jachete. Browne a fost de acord să nu-l mai folosească și a adăugat o a patra dungă.
De atunci, Thom Browne Inc s-a extins rapid și este acum vândut în peste 300 de locații din întreaga lume, iar în ultimii ani a creat mai multe haine de atletism.
Brandul are o bază diversă de fani. A creat ținuta rapperului Cardi B pentru Gala Met 2019, în timp ce fostul fotbalist profesionist și manager de la Bournemouth, Scott Parker, a îmbrăcat unul dintre cardiganele sale și un blazer, la meciuri.
Un purtător de cuvânt al Adidas a declarat că compania a fost dezamăgită, dar va „continua să apere proprietatea intelectuală, inclusiv depunând orice contestații adecvate”.
Un purtător de cuvânt al Thom Browne Inc a declarat că firma este mulțumită de rezultat. Vorbind cu Associated Press, designerul a spus că speră că verdictul îi va inspira pe alții a căror activitate este contestată de companii mai mari. „A fost important să lupt și să-mi spun povestea”, a spus el.
Documentele folosite în caz au arătat că Adidas a lansat peste 90 de bătălii în justiție și a semnat peste 200 de acorduri de înțelegere din 2008 legate de marca sa comercială.